19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    ratstop

kan ik mijn macbook resetten?

kan ik mijn macbook helemaal resetten ,maar dat ik wel mijn ”betaalde apps” behoud ?

imv ; fijner gevoel :))

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

volgens mij kan je betaalde apps opnieuw downloaden, maar dat moet iemand anders even bevestigen. Verder kan je toch timemachine gebruiken?

Bijdrager
    ratstop

huh k ben nieuw met macbook duss eeh
    k weetniet hoe dat moet EN ik heb geen time machine

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Sorry… Ik zie het aan het aantal berichten!

Allereerst welkom op dit forum… Ik begrijp dat je een MacBook hebt! Is deze 2e hands aangezien je hem wilt resetten Iets meer informatie alsjeblieft…

Bijdrager
    Лукас

Bedoel je Mac OSX opnieuw installeren? In dat geval even zelf de betaalde programma’s en bijbehorende serienummers op een USB stick zetten zodat je ze later weer kan gebruiken.

:)

Bijdrager
    ratstop

emmh hij is gloednieuw

merr k heb allemaal dingen gedownload en nu weet ik niet of ik het nodig heb .
    en dan heb ik wat meer overzicht.

Bijdrager
    ratstop

hoe kan ik die serials terugvinden ?

Bijdrager
    Лукас

Gewoon de plugins en programma’s deinstalleren dan toch? De meeste plugin’s hebben een uninstaller en de programma’s in je programmamap kun je gewoon naar de prullenmand slepen als je die niet meer wilt.

Het terugvinden van het serienummer verschilt per programma. Soms zie je in het programmamenu onder ‘About’ staan, of anders stuur je een email naar de maker van het programma om het op te vragen.

Bijdrager
    Japsuh

Dan verwijder je toch gewoon de dingen die je niet nodig hebt :?

Bijdrager
    ratstop

kan je ook gewoon hem ook helemaal resetten ?

Bijdrager
    Japsuh

Gewoon de schijf formatteren en Mac OS X er weer op zetten. Natuurlijk moet je dan wel al je programma’s en bestanden die je wel wilt behouden veilig stellen.

Bijdrager
    ratstop

hoe doe je dat :$

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Je hebt 2 install disc’s erbij gekregen als het goed is. Op de website van apple staat alles in het nederlands over het opnieuw instaleren van je macbook.

ik denk dat je gewoon is goed moet nalezen voordat je actie onderneemt. tip voor meer informatie:

http://www.macmiep.nl

Bijdrager
    Hansi2124
    ”ratstop”

kan je ook gewoon hem ook helemaal resetten ?

Onder “een Mac resetten” wordt normaal gesproken verstaan dat je alle instellingen van de computer terugbrengt naar de standaard. Zoals je hem uit de winkel hebt gehaald zeg maar.
    Wat jij bedoelt is een Mac opnieuw installeren met het besturingssysteem en alle programma’s.
    Omdat je overbodige programma’s op je Macbook hebt staan, is het echt veel simpeler om de programma’s in de prullenbak te doen en deze te legen.
    Een Apple computer met OS X is geen Windows pc……

Bijdrager
    Petje

gewoon een nieuwe gebruiker aanmaken en de oude weggooien.
    “dan zijn al je downloads verdwenen en behoud je de geïnstalleerde progjes.

Bijdrager
    Hansi2124

Dat is niet zo slim voor iemand die niet echt bekend is met OS X, want dan is hij geen beheerder en zit dan weer te vogelen hoe weer beheerder te worden. Bovendien als je plugins enzo in je thuis installeert, heeft de andere gebruiker daar niets aan…. Jouw oplossing schiet dus m.i. niet echt op.

Bijdrager
    Bor

Waarom zou je dit eigenlijk willen? Je kunt toch wat je niet meer wil in de prullenbak mikken?

Bijdrager
    Hansi2124

Dat zeg ik ook in mijn post van 20:53;-)

Bijdrager
    Bor

Ik krijg nou niet de indruk dat het overkomt…

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.