12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Vitamientje

Kan ik met mij airportkaart op mijn wifi router? En hoe??

Ik heb niet kunne vinden bij de zoek machine… dus vraag ik het zo maar.

Ik heb hier een router met Wifi, kan ik nu mer mijn PB4 met airport kaart inloggen op mn router? En zo ja kan iemand mij dan alsjeblieft zeggen hoe? Moet ik dat instellen bij het tabblad airport? 802.1x? of bij vpn?

En jij ik ben een complete op het gebied van apple en netwerken.:oops:

Bijdrager
    jeroenimo

Moet kunnen! in principe is je airport aanzetten genoeg en dan ziet ie het netwerk ! inloggen met eventueel WEP wachtwoord en away you go! Misschien wel handig om airportstatus in menubalk weer te geven en daar zijn dan de beschikbare wifi netwerken te zien.
    Als het niet werkt zou het probleem bij de wifirouter kunnen liggen

Bijdrager
    hanzwillem

precies. Ik heb mijn iBook aan een Asus 330b wifi accespoint van 40 euro, werkt perfect, zorg alleen dat de router en airport op hetzelfde beveiligings principe staan. Ik kreeg zelf WEP ASCII niet aan de praat, maar WEP decimaal werkt prima.

Bijdrager
    Vitamientje
    ”jeroenimo”

Moet kunnen! in principe is je airport aanzetten genoeg en dan ziet ie het netwerk ! inloggen met eventueel WEP wachtwoord en away you go! Misschien wel handig om airportstatus in menubalk weer te geven en daar zijn dan de beschikbare wifi netwerken te zien.

En als die het netwerk nou niet ziet????

Bijdrager
    Kn00p
    ”Vitamientje”
    ”jeroenimo”

Stuurt jouw wireless apparaat wel een SSID mee. Wat voor apparaat is het en hoe is die geconfigureerd?

Bijdrager
    Vitamientje
    ”Kn00p”
    ”Vitamientje”
    ”jeroenimo”

Stuurt jouw wireless apparaat wel een SSID mee. Wat voor apparaat is het en hoe is die geconfigureerd?

ssid is sitecom
    het is dus een sitecom, wireles network broadband router 11m
    en welke configuratie dingen wil je weten er staat zoveel
    :oops:

Bijdrager
    Kn00p
    ”Vitamientje”

ssid is sitecom
    het is dus een sitecom, wireles network broadband router 11m
    en welke configuratie dingen wil je weten er staat zoveel
    :oops:

Ja maar stuurt je sitecom de ssid ook mee. Het is ook een optie om het nie te sturen en dan zie je hem niet.

Heb je WEB encryptie aanstaan? Heb je mac filtering aanstaan. Heb je nog meer wifi aparaten die hem wel zien?

Bijdrager
    Vitamientje

De applestore hier in den haag heeft me heel wat opheldering gebracht. Wat was t probleem nou… Sitecom blijkt kreupel te zijn. T ding stuur geen standaard signalen, vandaar dat de airport m niet op wil pikken.

Dus sitecom ding terug gebracht en ergens anders nu een philips router gekocht, deze doet t nu wel zonder enig problemen.

Moraal van t verhaal: sitecom bad, philips good…:wink:

Bijdrager
    html-junky

Ik heb ook een probleem met sitecom wireless. hij heeft het altidj goed gedaan maare sind ik een software upgrade verstuurd heb naar de router valt me verbinding om de 10 min even weg :?

Wat zou dit kunnen zijn?

Bijdrager
    macpro

Van Sitecom routers heb ik al meer problemen. Ook in puur PC netwerken.
    Collega’s van mij hebben Sitecom WiFi routers, maar zodra ze WEP encryptie aan willen zetten houdt het op. Kunnen ze meteen de router weer resetten en opnieuw beginnen.

Bijdrager
    html-junky

dus er zit niks anders op dan een reset? Want dan doet ie trouwens percies hetzelfde

Bijdrager
    Tomaat

Tja..weer een voobeeld van “What You Pay For Is What You Get”:roll:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.