5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Joop Vos

Kan ik met 2 Mac's (tegelijkertijd) via WiFi werken met files op een externe HD?

Mijn partner en ik doen veel aan fotografie en zijn het nu zat om steeds afbeeldingen naar elkaar over te seinen. Ik zat te denken om een externe HD aan de Fritz!Box 7140 te hangen (USB 2) … maar voor zover ik weet kan je de bestanden dan alleen via FTP benaderen. Dat betekent ook dat je niet direct met bijvoorbeeld afbeeldingen kan werken. Je zal de bestanden eerst moeten overhevelen. Kan dat eigenlijk wel … via een of andere methode met twee computers direct met de bestanden op een externe HD werken? Draadloos?

Bijdrager
    pepijn-paans

airport extreme zou een oplossing kunnen zijn,
    of ten airport express en daar je hard schijf aan hangen.

Bijdrager
    iPod Jimmy

In theorie zou dit wel moeten kunnen. Als je ergens een HD (of een stickje) hebt liggen, kan je die even Windows formateren en aansluiten, dan kan je het zien.

Bijdrager
    SUPERJORN

Er kan ook een externe HD aan één van de twee computers worden gekoppeld. Deze kan je dan via ‘delen’ toegankelijk maken voor de andere computer.

Bijdrager
    Ouw

In principe kunnen meerdere gebruikers een file tegelijkertijd lezen. Bewerken, d.w.z. wijzigen, is iets heel anders. Een file die wordt bewerkt moet gelocked worden, opdat een ander niet min of meer tegelijkertijd conflicterende wijzigingen aan kan brengen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.