8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    riji

Kan ik itunes bestendig uitschakelen of verwijderen?

Ik gebruik op mijn mac mini (OS X EC) kodi met een harmony ultimate afstandbediening.
    Dit werkt nu goed, behalve bij het opstarten.
    De knoppen van de afstandbediening reageren alsof ze met itunes werken (allemaal volume +/-) en dus kan ik er kodi niet mee bedienen.
    Als ik dan uit het fullscreen van kodi geraak (of nadat ik kodi geforceerd afgesloten heb), staat daar telkens weer het beginscherm van iTunes.
    Als ik dan itunes afsluit en kodi herstart werkt mijn afstandbediening naar behoren.

Ik zou graag helemaal van itunes afraken want bewust gebruik ik dit nergens.
    Kan dit?

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon iTunes verwijderen (weg gooien dus) is geen optie?

Bijdrager
    abbenhui

Of je Harmony beter programmeren. Je kunt toch bij elke activiteit aangeven wat er moet gebeuren als je op een knop drukt?

Bijdrager
    riji

Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb:
    http://www.thebitguru.com/projects/iTunesPatch
    “The application will patch the Remote Control Daemon to prevent it from starting iTunes whenever you press the play button on the keyboard or an external remote control. This will only prevent iTunes from starting, all other functions (like play/pause while iTunes is running) will continue to work as before. The original file is backed up in case you would like to restore the original functionality.”

Ik moet echter terug naar Yosemite, waarmee ik overigens meteen XtraFinder terug volledig kan gebruiken als vroeger.
    Weerom een hoop werk…

Bijdrager
    riji

Ik ben met een TimeMachine backup teruggegaan naar Yosemite en eigenaardig genoeg heb ik nog geen enkele keer last gehad van het (ongebruikte) iTunes en zo heb ik dus voorlopig de iTunesPatch nog niet moeten uitvoeren.

Bijdrager
    riji

Nadat de miserie toch herbegon: iTunes ongewild starten na het booten, heb ik de patch uitgevoerd.
    Eigenaardig genoeg kreeg mijn Harmony Ultimate afstandsbediening blijkbaar helemaal geen toegang meer tot kodi – mac mini.
    Ik heb de patch dan maar weer verwijderd, maar nu zit ik terug met het hinderlijke fenomeen dat iTunes in het Dock staat te dansen en dan reageert mijn Harmony Ultimate enkel op iTunes (enkel geluidssterkte) en niet op kodi. Ik moet dan even in iTunes gaan om dit af te sluiten en dan kan ik weer mijn Harmony gebruiken met kodi… Zou daar nu echt niets aan te doen zijn?

Bijdrager
    Spinozo

Waar een mens allemaal tegen aan kan lopen hè. Ik zou eens op zoek gaan naar het waarom die Harmony op iTunes reageert.

Bijdrager
    riji

Het is maar veronderstelling: ik denk Apple heeft de IR-ontvanger bestemd voor gebruik met een Apple remote en iTunes.
    Bij het initiële gebruik met mijn Harmony doken de te aanvaarden gebruiksvoorwaarden voor iTunes op.
    Ik heb van iemand die OpenElec (Linux) gebruikt op een mac mini vernomen dat hij, in tegenstelling tot ik met OS X, zijn Harmony wel het onderscheid kan uitvoeren tussen kort/lang indrukken van de toetsen.
    Het is nog altijd dezelfde miserie als Apple met iets anders moet samenwerken…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.