11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    utah62

Kan ik dit met iweb of…?

Beste Mac’rs,

Momenteel gebruik ik het progamma WebPage-maker om sites te maken.
    www.webpage-maker.com. Heb o.a. de volgende site gemaakt:
    www.sterretjes.eu, www.zeeland.nl.tt, www.pj-productions.nl, www.okvideo.nl.tt, www.prinsessenbedjes.nl

Kan ik deze exact namaken in iWeb, daar het huidige proggie niet in een MAC versie te krijgen is?

(e.e.a ter voorbreiding op de Switch van PC-MAC).

Alvast bedankt.

Bijdrager
    edward00

Ik denk niet namaken.. maar wel veel mooier maken..

Bijdrager
    Nikita

Anders zou je naar wat meer professionele pakketten zoals Dreamweaver of Rapidweaver moeten uitwijken. Maar die zijn natuurlijk niet standaard meegeleverd met een Mac of gratis verkrijgbaar.

Bijdrager
    huinkroese

Exact namaken gelukkig niet, maar iWeb heeft wel templates die vrij proffesioneel ogen, en handzaam zijn bij te houden.
    Even iets anders:

Bijdrager
    Nikita

Nadeel van iWeb is dat de tekst als PNG-plaatjes wordt neergezet, wat zoveel wil zeggen als dat je site heel slecht door zoekmachines zoals Google kan worden geïndexeerd.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is maar zeer ten dele waar.

Kijk hier maar:
    http://www.freestyle4all.nl

Of hier:
    http://www.etak.tk

Beide iWeb-sites met volledig tekst en beide hoog in de zoekmachine-rankings.

Bijdrager
    PietjePuk

Het probleem van iWeb-sites is eerder dat ze nogal zwaar zijn om te laden. (naast de beperkte aanpasbaarheid).

Bijdrager
    Nikita
    ”KarelWillem”

Oh, da’s mooi. Ik had laatst een lezing (op school) dat de zoekmachine-robots van o.a. Google niet de tekst in plaatjes konden ‘zien’.

Bijdrager
    marcin

Exact namaken lukt niet. Of je moet de site publiceren naar je HD Folder een de hele code gaan aanpassen. Wat nogal wat tijd inbeslag gaat nemen. :D
    Of je moet Dreamweaver of Rapidweaver gaan gebruiken zoals Nikita al zei.

Bijdrager
    janvanes
    ”Nikita”
    ”KarelWillem”

Oh, da’s mooi. Ik had laatst een lezing (op school) dat de zoekmachine-robots van o.a. Google niet de tekst in plaatjes konden ‘zien’.

Zoekrobots kunnen dat in principe ook niet (wel kijken ze naar de “alt”-tags, trouwens) – maar ik denk dat KarelWillem bedoelt dat iWeb niet per definitie van alle tekst png-bestandjes maakt. Zolang je maar lettertypen uit de set “Web” gebruikt blijft tekst gewoon tekst in iWeb, ga je daarbuiten dan worden er plaatjes van gemaakt.

Bijdrager
    utah62

Dus het beste is Freeway ipv iWeb om de sites zo goed mogelijk na te bouwen?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.