12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    bartdingen

Kan ik de Bluetooth versterken van mijn MacBook Pro?

Ik gebruik mijn MacBook Pro (Late 2008) met een extern scherm en heb mijn MacBook dus een metertje van mijn muis en toetsenbord afstaan. Mijn Logitech muis is de enige die Bluetooth gebruikt en deze hapert soms, ook al staat mijn MacBook niet verder dan een meter van de muis af. Er zijn geen obstakels die de verbinding zouden kunnen belemmeren.

Als ik de sterkte van de Bluetooth verbinding check, staat deze op -73. Hoe dichter bij de 0 hoe beter, maar ook al houd ik mijn muis naast mijn MacBook, staat deze nog steeds op -70.

Is er een mogelijkheid om het Bluetooth signaal te versterken, zodat mijn muis beter werkt?

Bijdrager
    MBPuser

Een andere muis kopen lijkt me een betere oplossing. Een Mighty Mouse doet het vanaf de andere kant van de kamer nog op m’n MBP (ong. 8 meter).

Bijdrager
    bartdingen

@MBPuser Hmm.. Misschien toch een Magic Mouse overwegen. Heb deze een tijdje in gebruik gehad, maar vond de ergonomie niet erg fijn, evenals een Mighty Mouse. Dank voor de tip!

Bijdrager
    Haike

Al eens andere batterijen geprobeerd? En bij de ergonomie kan ik me wel wat voorstellen, ik moest ook behoorlijk wennen aan de muis. Als dat niet lukt kan misschien een magic trackpad eventueel uitkomst bieden.

Bijdrager
    Ro

mijn kat lag laats op zolder op mn magic trackpad, ik zat benden in de woon kamer op mn MBP, hele tijd mij muis verspringen ik dacht van wtf?! haha, leuk verhaaltje, maar geeft wel aan hoe sterk die is!

Bijdrager
    dennisje182

Bij mij helpt het nog wel eens om m’n scherm open te klappen……ik vermoed dat de ontvanger in de lid zit en verticaal een betere ontvangst heeft……..maar mensen mogen me verbeteren als ik het mis heb:P het is een vermoeden

Bijdrager
    MBPuser

Eehhh.. Mijn scherm staat altijd verticaal op m’n MBP als ik er mee bezig ben, in de horizontale stand zit ie namelijk dicht.

Bijdrager
    dennisje182

Hij zegt toch dat ie een extern scherm gebruikt……doe ik ook, en dan heb ik mn macbook vaak in clamshell modus, alleen merk ik dan dat mijn wifi en bluetooth verbinding minder is….

Bijdrager
    MBPuser

Klopt, maar hij zegt niet dat hij hem dichtgeklapt heeft..

Bijdrager
    dennisje182

Hij zei ook niet dat ie em altijd open heeft, dus ik ging maar even van eigen ervaringen uit die hem misschien kunnen helpen…..

Bijdrager
    MBPuser

:lol: Zit je maar te dollen. Je hebt gelijk, misschien dat het helpt..

Bijdrager
    bartdingen

Vanmiddag een Magic Mouse aangeschaft, maar deze vertoont hetzelfde probleem (maar wel in mindere mate). Hij hapert gigantisch als mijn Mac een Time-Machine back-up maakt op mijn NAS (geen Time Capsule). Dit doet hij regelmatig, omdat hij ieder uur even de veranderde bestanden upload.

Ik gebruik inderdaad een extern scherm, maar omdat mijn MacBook Pro zichzelf deels koel houdt door middel van het toetsenbord, heb ik hem wel geopend staan, met het scherm op zwart.

De muis hapert overigens alléén als hij bezig is met een back-up. Wellicht zou daar dus het probleem kunnen zitten.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.