14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Emma

Kan iemand helpen?? Cd-rom speelt niet af op MacBookPro

Ik heb een cd-rom gekocht die ook op een Apple computer werkt. Alleen op de acherzijde van de doos staat dat je “Classic” nodig hebt om de cd af te kunnen spelen.

Ik heb om hulp gevraagt bij degene waar ik de cd-rom heb gekocht.

Hij schreef:

“U heeft een MAC met een Intel processor, daar werkt classic niet meer op.
    U moet dan eerst een zogenaamde power pc emulator installeren, of software om microsoft applicaties te draaien.

U kunt de cd niet zoder behulp van andere applicaties draaien op uw nieuwe systeem.”

Nu is mijn vraag HOE en WAAR kan ik aan zo’n applicatie komen?

Bedankt!

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik raad je bootcamp aan..

Bijdrager
    Emma
    ”edward007″

Ik raad je bootcamp aan..

Kan ik dit ergens downloaden?

Bijdrager
    Pink Grapefruit

BootCamp is natuurlijk niet voor iedereen te gebruiken, je moet immers Windows gaan kopen (= paar honderd euro). Daarnaast is het wel mogelijk om via SheepShaver MacOS 9 (Classic) te draaien, maar dit is niet voor iedereen even makkelijk (lees: voor de gevorderde gebruiker). Ook dan zul je aan een copy moeten zien te komen van het Mac OS 9 (Classic)… Mijn advies: terugbrengen die cd-rom en je geld terugvragen…

Het is dus niet een kwestie van ‘even een programmaatje installeren en dan werkt het’….

Bijdrager
    Emma

Oke, bedankt!
    Ik heb nog een windows computer, dan moet ik hem daar maar op gebruiken..

Inactief
    Anoniem

Wat doet dit op het ‘Cocoa en Carbon’ forum:? Misschien kan iemand het verplaatsen naar een meer relevant forum?

Bijdrager
    Xserve

Je kan de cdrom gebruiken, maar enkel met behulp van de Mac OS 9 emulator Sheepshaver.

Moderator
    Koen van Tongeren

Topic is verplaatste naar het Classic forum. Overigens begrijp ik niet waarom Boot Camp aangeraden wordt. Bij mijn weten is Sheepshaver idd de enige optie.

Inactief
    Anoniem
    ”Koen

Topic is verplaatste naar het Classic forum. Overigens begrijp ik niet waarom Boot Camp aangeraden wordt. Bij mijn weten is Sheepshaver idd de enige optie.

Tenzij de CD-ROM in kwestie zowel de Mac als Windows versie van het programma heeft.

Geblokkeerd
    Anoniem

Maar liever Mac natuurlijk!

Moderator
    Koen van Tongeren
    ”koen”
    ”Koen

Tenzij de CD-ROM in kwestie zowel de Mac als Windows versie van het programma heeft.

Uiteraard, maar zolang daar niet over gerept is, lijkt me het aanraden van BootCamp geen aanrader…

Inactief
    Anoniem

De windows-optie werd aangevoerd door de verkoper als een mogelijke oplossing. :|

Moderator
    Koen van Tongeren

Mijn excuses. Ik lees het nu. :o

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Sheepshaver is ook geen aanrader. Het draait allen mac os 9.0.4 of lager. Ik denk dat je minimale systeem eisen voor die cd-rom mac os 9.2.2 zijn.

Bootcamp is de oplossing!!!!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.