9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Janvw

kan ‘ieder’ merk CRT-monitor aangesloten worden op mijn G4?

Ik heb nu een G4 Powermac + LaCie 19″ beeldscherm, maar wil graag op een zo goedkoop mogelijke manier een 2e hands beeldscherm voor al mijn palletjes van PS en Indesign en zo.

Ik kreeg laatst bijvoorbeeld een aanbod van een oude 17 inch Apple monitor (behorend bij Powermac 8100). Kan ik deze of andere (PC) CRT beelschermen zonder problemen aansluiten op mijn Mac?

Welke (verloop/split)kabel moet ik dan kopen, want er zitten wel 2 aansluitingen achter op de Powermac, maar ik dacht dat 1 daarvan is bedoeld voor een flatscreen beeldscherm (TFT) van Apple.

Bijdrager
    HSL

welke powermac heb je met welke videokaart?

als je namelijk een 2e VGA uitgang hebt dan kan je hem er soms gewoon inprikken.. maar meestal zal je een ADC[of]DVI->VGA verlaap stekker moeten hebben..

Bijdrager
    bruno

Bijna alle schermen, anders is het met een verloop stekkertje op te lossen.

Bijdrager
    Toon.B

in principe zou je iedere CTR moeten kunnen aansluiten…

…alleen ik zou wat oppassen met ‘hele oude’ CRT’s…

…ik heb ooit een 10 jaar oude 12inch IBM kleuren-CRT aangesloten op m’n G4 om te testen of die IBM het nog deed…

dat gaf toch wat hele vreemde strepen en een ‘drijvend/scrollend’ beeld…

(later ben ik er achter gekomen dat de IBM CRT het wel deed, maar alleen bij een maximum resolutie van 640×480 pixels…)

Succes !!
    Toon.B

Bijdrager
    KR1275

De Apple-schermen uit het ‘grijze’ tijdperk passen volgens mij niet zonder verloopstekker, die niet standaard bij die monitoren zat. Apple werkt volgens mij pas sinds de B&W G3 met de universele VGA-connector (wat alle PC’s ook hebben). Schermen van andere (bekende) merken passen dus altijd op de huidige Macs.

Ik weet het niet helemaal zeker.

Bijdrager
    Toon.B

Dat klopt :

de ‘beige’ Mac-CTR’s zijn alleen met een verloopstekker compatible te maken met de VGA-ingangen op moderne PowerMacs zoals de G3, G4 en G5 (en PC’s)

…voor laptops heb je altijd een verloopstekker nodig
    (dus ook voor iBooks en PowerBooks)

Succes !!
    Toon.B

Bijdrager
    Janvw

Ik heb trouwens een

<–

G4 1 Ghz. PowerPC, 1 MB L3-cache + Geforce4 MX kaart

En is er op internet ergens zo’n verloopstekker te koop (dat iemand toevallig weet). Scheelt mij weer zoeken :wink:

Bijdrager
    Toon.B

ik schat in dat (bijna) iedere Authorized Mac Reseller er nog wel eentje voor je heeft liggen, maar dat ze ‘m niet op hun interenetsite te koop aan bieden omdat er weinig vraag naar is…

…bellen is sneller denk ik.

Succes !!
    Toon.B

Bijdrager
    Janvw

Thx! Ik ga het zeker proberen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.