25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Feelgood

Kan iCloud documenten niet verwijderen / beheren

Goedendag,

iCloud 5GB zit bijna vol. Ik ga naar >systeemvoorkeuren >iCloud > > beheer opslag, en zie dat er 4 items worden aangegeven van ongeveer 0,5GB groot. Het grootste gedeelte van 4GB zit in documenten, en deze kan ik niet beheren cq verwijderen. Zie screenshot hieronder

Wat kan ik hieraan doen?

Mvg,

René

Bijdrager
    gipsman

Misschien vanuit de gebruikte apps documenten verwijderen. Bv. Pages, Numbers.

Bijdrager
    Feelgood

Als ik “beheer” aanklik krijg ik alleen de bovenstaande 4 onderdelen te zien welke ik kan bewerken: Foto’s, Reservekopieen, Mail en iMovie. Ik zou niet weten in welke van deze 4 er zoveel documenten staan. Mail is ook maar 51,5MB groot en niet 4GB. Als ik kijk naar de grootte van elk onderdeel behalen ze zelfs bij elkaar maar max 0,5GB en niet 4GB.

Ik snap het niet.

Gr. René

Bijdrager
    gipsman

Nogmaals: de iCloud opslag van documenten kun je ook beheren vanuit de apps die je met iCloud gebruikt, zoals de apple apps (bv.Pages) of externe apps waarvoor je een backup in iCloud hebt geactiveerd. In de voorkeuren van die apps kun je de iCloud backup herroepen (uitzetten).
    Kijk ook eens bij iCloud Drive. Heb je dit aangevinkt in de Voorkeuren? Je kan dan zien welke apps een backup hebben en hoe groot die is.
    Apple vroeger: eenvoud in chaos.
    Apple nu: chaos in eenvoud.

Bijdrager
    mollie319

Heb exact hetzelfde, en ook ik snap er niks van:-(
    Bij mij blijft hij volhouden dat ik 8 GB aan documenten heb!
    Als ik alle documenten bij elkaar optel, kom ik niet verder dan 1 GB
    Dan nog 700 MB iPhone Back-up en 2 GB foto’s
    Dit klopt allemaal exact en kan ik ook herleiden, maar die 8GB aan documenten is onvindbaar!

En nergens een knopje dat je met een Apple genius kan overleggen.
    Wat ik ook doe, ik vindt die 8GB aan documenten nergens terug!

Je iCloud drive vindt je onder: ~/Library/mobile sync of mobile documents of iets wat erop lijkt en die is al met al nog geen 300 MB
    Ook als je verborgen bestanden aanzet, zodat je ze kunt zien, is die 8GB op geen enkele manier terug te vinden.

De apps die ik op mijn Mac gebruik, waarvan een aantal iCloud toegang hebben, gebruiken hoogstens een aantal MB’s en zeker geen GB’s

Maar goed, ik weet niet wat het is, kan het niet backuppen en verwijderen, blijkbaar ben ik die 8GB simpelweg kwijt en Apple vindt het waarschijnlijk allang goed……

Bijdrager
    Feelgood

Hoi Gipsman,

Bedankt voor het antwoord en je geduld. Ik heb volgens mij allemaal gechecked wat jij aangaf waar deze verborgen GB aan documenten nog kunnen zitten. Ik heb mijn mail leeggemaakt, heb iClouddrive alles gedeselecteerd, behalve foto’s. Deze zijn echter geen 4GB groot. Zie screenshot.

I am puzzled…………..

BTW @Mollie319: mooie Avatar heb je, van mijn grootste muzikale held aller tijden!:-)

Gr. René

Bijdrager
    gipsman

Heb je 1 of meer mobiele apparaten die ook van iCloud gebruik maken?
    Ga dan eens naar Settings>Storage>iCloud Storage>Manage iCloud Storage (op iPhone en/of iPad). Daar zie je welke apps op het device in iCloud zitten en hoeveel plaats de backup inneemt. Je ziet er ook de grootte van de diverse backups van je apparaat als geheel, ook de oude van vroegere apparaten, die niet verwijderd zijn. Kan snel enkele GB’s in beslag nemen. Ik gok dat daar de oplossing zit, correct me if I’m wrong en be happy!

Bijdrager
    Feelgood

Heb ik allemaal gechecked. Zowel op iPhone, iPad en Macbook. Alledrie geven minder dan 0,5GB in gebruik, maar “ergens” staat in de iCloud 4GB aan documenten. Ik ga maar eens langs een Apple Store denk ik……….

Helaas dus geen oplossing, maar ik ben nog wel happy hoor:-)

Bedankt voor de genomen moeite Gipsman!

Gr. René

Bijdrager
    mollie319

Ja @Feelgood dank je wel. mijn mening ook, wat Prince aangaat;-)

@gipsman, bedankt voor je input, helaas tot noch toe geen resultaat.
    Dit is wat ik zie, en simpelweg nergens die 8,71 GB terug te vinden……

Als je alle items bij elkaar optelt, kom je bij lange na niet aan die 8,71 GB

en de iCloud sync map (mobile documents) ziet er qua info zo uit:

Maar goed, misschien kom ik er ooit nog eens achter, dan zal ik het zeker laten weten….

GreetZ

Marcel

Bijdrager
    Beech

Als je een iPad hebt kun je eens kijken bij Instellingen/Algemeen/Opslag en iCloudgebruik/iCloud. Zeer gedetailleerde informatie.

Bijdrager
    Beech

En wat leverde dat op ?
    Overigens: heb je wat in iBooks staan, en naar iCloud geupload ?

Bijdrager
    Feelgood

Vreemd. Ik heb zo’n beetje alles gewist wat ik in iCloud had staan en het bleef deze 4GB aan documenten aangeven. Zonet weer eens gekeken nav je vraag en voila, er zit nu nog maar 10mb aan documenten in!!
    Moet ik soms twee weken geduld hebben om het resultaat van alle documenten wissen, te zien?

Strange ways of Apple,

Maar……. het lijkt weer te werken. Weet alleen niet wat de oplossing is geweest.

Gr.

Bijdrager
    tklapgat

Ik zou graag dit topic hernemen.

Sinds gisterenavond krijg ik de boodschap dat ik mijn iCloud moet upgraden omdat ik meer dan 50 GB gebruik.

Er zou op dit ogenblik 127 GB documenten inzitten, waar dat voordien altijd minder dan 1 GB is geweest.

Ik heb de laatste dagen niets speciaals gedaan om mijn iCloud te belasten, en ik weet niet waar men dat nu ineens uithaalt.

Erger nog: ik weet ook niet hoe ik deze ‘verkooptruc van Apple?’ kan oplossen.

Bijdrager
    steveb

foto ’s app

ik wil foto ’s van 1 locatie knippen uit foto ’s en plakken in een map weg van iCloud.
    ik selecteer 382 foto ‘s, ik sleep ze naar de map in finder. en daar komen slechts 118 foto’ s.

ik moet deze foto ’s allemaal archiveren op mijn mac om mijn overvolle iCloud te kunnen leegmaken

Bijdrager
    Joid

Ik snap weinig van je verhaal. Of wat überhaupt je vraag is.

Maar goed, laten we dit proberen: log eens in op iCloud.com en kijk eens wat er in de foto’s daar staat. Hoeveel foto’s zijn dat? Eventueel kan je ze ook daar downloaden in een folder op je Mac.

En daarnaast voor €1,09 per maand heb je het probleem ook opgelost.

Bijdrager
    SvS

iCloud Drive map op de Finder. Wat zit daarin?

@Steveb
    Misschien telkens ±50 foto’s verplaatsen naar Finder totdat je 382 hebt?

Bijdrager
    steveb

weet iemand hoe je een map uit iCloud foto ’s kan downloaden?

Bijdrager
    Shmoo

Wat dacht je van ‘m naar je bureaublad slepen? Als je Option indrukt tijdens het slepen maak je meteen een kopie zodat je het origineel in iCloud laat staan.

Bijdrager
    Joid

Heb je mijn reactie van 21 augustus gelezen?

Log in op iCloud.com (ja, inderdaad via Safari) en selecteer en download de foto’s die je wilt bewaren.

Bijdrager
    Hermanh

Ik krijg ook de melding van iCloud dat deze vol zit… 200 GB aan documenten!!!!
    Ik heb maar 20 filmpjes van de iPhone erin zitten. en 122 foto´s ook van de iPhone.

Kan mij niet voorstellen dat ik zoveel aan documenten heb..
    Nu moet ik weer upgraden van 200GB naar 2TB voor € 9,95 per maand.

En waarom??? Ik bewaar alles al dubbel en heb een 5TB Time machine harddisk.

Ik vind dit uitklederij!! Waarom moet ik die iCloud iedere keer updaten?
    Ik gebruik dit nooit, mede omdat ik al alles kopieer naar de 5TB schijf. In feite kan ik beter een 5 TB schijf erbij zetten voor €149,00 heb ik er 3 meer. en ben veel goedkoper uit.

Is er inmiddels een manier gevonden dat ik de iCloud kan leegmaken. Want dit is water naar zee dragen….

Bijdrager
    GoeieDag

Je moet helemaal niks kopen.

Je moet wel je instellingen van iCloud op de gewenste stand zetten. Om te beginnen: Systeemvoorkeuren>iCloud Drive ‘Opties…’>Map ‘Bureaublad’ en ‘Documenten’ uitvinken, denk ik zo.

Bijdrager
    Hermanh

Gek genoeg stond ie bij mij al uit.. Maar toch de melding dat mijn iCloud vol zit./uploads/community/b72de0f9c88f73f824341f33376a528c5faf7a64_4218.png

Kan ik nog meer uitschakelen?
    Pages bijvoorbeeld?

Inactief
    Anoniem

Hier is je plaatje:

Bijdrager
    GoeieDag

Vink dan eens even het hele ‘iCloud Drive’ uit, en kijk of dat helpt.

Bijdrager
    jadinum

Ik heb 49GB foto’s en 150,9GB documenten op de iCloud staan en er wordt geadviseerd mijn account te upgraden naar € 9,95/mnd, ik vind dit veel te duur.

Hoe moet ik de data van de iCloud-schijf down-loaden en dusdanig instellen dat dit probleem niet meer voorkomt?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.