4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Robbes

Kan HD van MacBook5,1 vervangen worden door HD van MacBookPro3,1?

Hoi,

Ik heb een MacBookPro3,1 (zo’n ouder model, 15inch met zilveren toetsen). Laten we deze computer model 1 noemen.
    Ik heb ook een MacBook (13 inch, alu unibody, eind 2008, zwarte toetsen). Laten we deze computer model 2 noemen.

Kan ik de HD van model 2 zonder problemen vervangen door de HD van model 1? Of gaat dat niet passen en/of zit daar een verschil tussen?

Thanks,

Robbes

Bijdrager
    computer space

Het zal werken, de 3.1 heeft een sata 1,5gb/s drive en de 5.1 een sata 3gb/s drive, maar fysiek is het misschien een probleem. De 2,5 inch schijven waren eerst een halve inch dik, 12,7mm, daarna werden ze 9mm en nu zijn veel SSD’s nog maar 7mm. De Macbook zou wel eens een dikke kunnen hebben.
    Ik denk dat je beter een goede moderne schijf haalt, bijvoorbeeld een 7200 toeren WD scorpio black van 750Gb, die zijn ongeveer 65 euro, of een SSD, want blijkbaar is 120Gb genoeg. Een 120Gb SSD zoals een Samsung 840 (pro is niet nodig, je hebt immers maar 3gb/s interface) is iets van 85 euro.

Bijdrager
    Robbes

Thanks voor je input. Ik ga me eens in die SSD schijven verdiepen. Misschien wel slim om dat te doen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.