4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    macminie

kan geen verbinding maken via terminal en cyberduck met apple tv2

Hallo,

Ik wil contact leggen vanaf mijn Mac met mijn Apple tv2 maar krijg een netwerkfout.
    Dit heb ik ingevuld in Cyberduck

Drop down menu: SFTP
    Server: IP address van mijn ATV2 192.168.1.xxx
    Username: mobile / root (beide geprobeert)
    Password: alpine

Vervolgens krijg ik het bericht “Netwerk fout: verbinding mislukt” (Zelfde probleem wanneer ik dit invul met Filezilla/Fugu )

Via Terminal probeer ik contact te leggen met de code:
    ssh [email protected] en vervolgens krijg ik een soortgelijk bericht:
    ssh: connect to host 192.168.0.106 port 22: Connection refused

Hoe kan ik dit oplossen? De firewall in mijn router heb ik inmiddels uitgeschakeld en ik blijf dezelfde foutmelding krijgen.

Bijdrager
    TRML

De firewal in je router heeft hier helemaal niets mee te maken, heb je je ATV 2 wel ge-jailbraked ? anders kan je helemaal geen verbinding opzetten naar je ATV 2, en draait er wel een FTP server op je ATV 2, heb je SSH wel geinstalleerd ?

Wat wil je eigelijk bereiken met die verbinding ?

Bijdrager
    macminie

Bedankt voor je reactie!

ATV 2 is ge-jailbraked met seas0npass.

Ik heb SSH niet geïnstalleerd op mijn ATV 2. Heb jij hier een handleiding voor hoe dat moet? Zie wel topics op internet maar geen met een oplossing..

Ik wil door die verbinding Icefilms addon op xbmc plaatsen en doe dit via onderstaande link. Maar kom niet verder dan stap 4

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HOW-TO:Install_an_Add-on_from_a_zip_file_on_ATV2

Bijdrager
    macminie

Na terugzetten naar originele software en opnieuw jailbreaken bleek ik nu wel een connectie te krijgen. Dus dit is opgelost.

Topic kan gesloten worden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.