4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr.Mark

Kan geen verbinding maken door in te loggen

Dit is het probleem:
    Ik probeer dus mijn Mac Mini (Leopard Server) over te nemen door middel van Finder Remote Desktop control met mijn iMac (OSX Leopard).
    Door in te loggen kan ik het niet gebruiken, maar als ik dus eerst toestemming vraag om het scherm te delen lukt het wel. Maar dan moet ik wel met mijn MM die toestemming alsnog handmatig geven.
    Ik ben dus op zoek naar een oplossing die het mij mogelijk maakt om zonder ook maar mijn MM aan te raken het scherm te delen met mijn iMac.

De MM is ingesteld als Server waar ik geen scherm of toetsenbord/muis voor wil gebruiken. Ik wil hem bedienen puur en alleen met mijn iMac.

Wat kan hier het probleem zijn? Wanneer ik mijn MM probeer te bedienen dmv in te loggen krijg ik een melding dat het wachtwoord onjuist is. Terwijl ik wel alles correct heb ingesteld met wachtwoord en gebruiksnamen en alles. Onder mijn gebruikersnaam (bijv. JohnX) heb ik alle rechten gekregen en admin rechten om alles te kunnen doen op de MM.

Bijdrager
    defores

Kijk eens goed bij de instellingen voor scherm deling, daar staat namelijk je oplossing.

Systeem voorkeuren -> Schermdeling -> Computerinstellingen -> “Iedereen mag toestemming vragen ….”

Ben bijna zeker ervan dat die bij jou staat aangevinkt.

Bijdrager
    Mr.Mark

Ook daar heb ik alle instellingen staan zodat iedereen kan verbinden.

(Engelse OS taal)
    “Anyone may request permission to control the screen”

Wanneer ik dan alsnog probeer in te loggen krijg ik:
    (Engelse OS taal)
    “Authentication failed to ”Server”

Bijdrager
    Mr.Mark

Niemand hier die mij een oplossing kan bieden?:(

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.