4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    iDog

Kan geen Timemachine backup zien op nieuwe iMac ?

Hallo,

Gisteren mooie nieuwe iMac 27″ gehaald. Vandaag tijd om hem in te stellen.

Ik heb mijn oude iMac 24″, 10.6.8 een backup laten maken via Time Machine. Harde schijf aangesloten op mijn nieuwe (10.7), maar hij ziet de harde schijf niet als iets waar hij een backup van kan terugzetten. Dit terwijl het toch wel zou moeten kunnen ?

De harde schijf zelf ziet hij wel gewoon, hij biedt ook aan om hem te gebruiken als Time Machine schijf (dat dan ook gedaan, en dan maakt hij mooi een backup van de huidige Lion, maar hier heb ik natuurlijk niks aan. De Migratieassistent wil de schijf niet accepteren als bron voor een restore.

Wat doe ik fout ?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik begrijp dat je nu die schijf hebt gebruikt om TM gelijk een nieuwe backup te laten maken. Zou het niet kunnen dat je oude gegevens hiermee zijn gewist?

Bijdrager
    iDog

Nope, ik heb een andere gebruikersnaam op de nieuwe Mac. Niks overschreven dus.

Maar het is opgelost, via Migratieassistent zag ik enkel de Macintosh HD als zijnde Time Machine backup. Ik dacht dat dit de harde schijf in de nieuwe Mac was, maar dat bleek dus na een druk op ‘Doorgaan’ wel de goede te zijn *facepalm*.

Hij is nu lekker aan het restoren.. es zien of alles er straks goed opstaat.

Bijdrager
    Hansi2124

Okay.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.