18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Geitekaas

Kan geen netwerk meer kiezen na ios 6 upgrade

Dit is raar mensen.
    Net mijn ipad 2 geupgraded naar ios 6. Rustig kiezen voor mijn netwerk. Er wordt echter niet gevraagd om een wachtwoord maar er opent zich wel een soort browservenster die zegt dat hij de gevraagde pagina niet kan openen. Ik heb dan alleen de keuze te annuleren. En dan heb ik weer geen wifi meer…
    Een soort loop waar ik niet uitkom. Ik kan wel 3G selecteren. Die gebruik ik nu. Maar ik kan dus geen wifi meer gebruiken? Wat is dit voor raar gedoe?
    Iemand een tip?

Bijdrager
    Jark

Heb er ook last van op m’n iPhone 4. Wordt doorverwezen naar http://www.apple.com en krijg dezelfde melding. Op m’n iPad 2 wifi geen last van…….

Bijdrager
    iSandertje

Heb precies hetzelfde probleem. Op m’n iPad 2 niks aan de hand, maar de iPhone 4 doet een stuk moeilijker!

Bijdrager
    Geitekaas

Wat is dit voor soort gezeur zeg.
    Ik heb nu een bijna onbruikbare ipad!
    Wat een slechte zet van Apple.

Bijdrager
    MacRemco

Hier inmiddels hetzelfde (nadat ik WiFi even uitgezet had en weer aan wilde zetten), ook op de Ipad… heb alles al gereset; het ‘login scherm’ van Apple, dat overigens niet bestaat blijft tevoorschijn komen. Dit is niet grappig!

Gelukkig goed 3G bereik hier en DUO-kaart, maar hoop toch dat dit SNEL wordt opgelost!

Bijdrager
    EBHasselt

Hier hetzelfde probleem …

Bijdrager
    Atjous

Oh dear,
    Same here …:oops:

Edit: iPhone 4S

Bijdrager
    Jark

Volgens mij heb ik een oplossing…. Klik op het blauwe pijltje naast je netwerk en dan op de schuifbalk (automatisch verbinding maken). Pfffff..

Bijdrager
    iSandertje

Bij mij doet ie het inmiddels weer, zonder dat ik er zelf wat aan heb gedaan! Kreeg gewoon na paar minuutjes weer WiFi…. Hoop dat het bij jullie ook gebeurt

Bijdrager
    oferinga

Wifi op mijn iPhone werkt weer door eerst mobiel data uit te zetten, dan met wifi te connecten, vervolgens mobiel data weer aan te zetten.
    Mogelijk een tip, ben benieuwd of iemand dit kan reproduceren.

Bijdrager
    MacRemco

Het goeie nieuws is, we zijn niet alleen… doe maar even een rondje Google! Bijv: Apple

Bijdrager
    Atjous
    Jark op 19 september 2012

Volgens mij heb ik een oplossing…. Klik op het blauwe pijltje naast je netwerk en dan op de schuifbalk (automatisch verbinding maken). Pfffff..

En inderdaad, hier werkt dat ook! Thanx!

Bijdrager
    Jark

Probeer mijn oplossing. Dat is het!;-)

Bijdrager
    MacRemco

BIZAR! Ik heb ook weer WiFi, op de iPhone… ineens?! Op de iPad zit ik nu even 3G, ga zo ook proberen of het weer werkt.

[EDIT: iPad doet het ook weer, zonder de tips of truuks hierboven gegeven.]

Bijdrager
    EBHasselt

Bij mij doet ie t ook weer. Zo maar op eens

Bijdrager
    Geitekaas

Lijkt wel weer op mijn win 95 periode…. HEEL lang geleden.
    Allez, morgen maar eens kijken of de pad het dan wel doet.

Bijdrager
    gtalien

Vond op de Developer forums de verklaring. Op het moment dat je met Wifi probeert te verbinden, controleert iOS6 of ‘ie verbinding kan maken met http://www.apple.com/library/test/success.html.

Daar verwacht iOS6 een html bestand met alleen “Succes” in de titel en body. Als ‘ie dat niet kan vinden, weet de iPhone dat hij geen werkende internetverbinding heeft. Maar soms is er wel een werkende verbinding, maar wordt de iPhone door een router doorgestuurd naar een loginpagina (zoals in de trein of bij de McDonald’s hotspot), dus zodra de iPhone merkt dat hij wordt doorgestuurd, laat hij netjes een venster zien om dat loginvenster te tonen.

Bij Apple had iemand dus die pagina offline gehaald, waardoor die verificatie mislukte. Doordat de pagina weg was stuurde de servers van Apple iedereen door naar de 404 error pagina van Apple (dus een redirect). De iPhone/iPad wacht dan netjes op een inlogvenster, maar dat kreeg hij niet te zien op die 404 error pagina van Apple.

Toch wel enigzins linke soep dat daar geen backup voor is…:P

Bijdrager
    MacRemco

Gevalletje slordig dus…;)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.