4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    gerror

Kan geen mail versturen

Ik heb een .Mac account maar kan geen email meer versturen via Mail. Via het web gaat het prima. Alle instellingen 3 keer gecontroleerd en zijn in orde.
    Heb nu een testaccount aangemaakt en daar mail geinstalleerd en daar werkt het prima.

Zal het kopieren van de gegevens van gebruikersnaam/bibliotheek/mail het euvel verhelpen?Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Bijdrager
    Nikita

Heb je de SMTP server van je internetaanbieder ingevuld of die van .Mac? Vaak is het zo dat je die van de ISP moet gebruiken om te verzenden (vraag me niet waarom…).

Bijdrager
    Marius1976

Nikita:

Dat is niet helemaal volledig. Je kunt ook meestal de SMTP server van een andere Isp gebruiken (mits je daar ook een account hebt) als je het dan maar geautoriseerd doet: dus met inlognaam.

Ik heb bijvoorbeeld een account bij Planet Internet, maar ook een basispakket van DDS. De SMTP server van DDS kan normaal niet gebruiken, tenzij ik dus instel dat ik het met inlognaam en ww wil doen, dan kan het wel.

Waarom dat is: dat zal waarschijnlijk zijn om misbruik te voorkomen: dat mensen niet spam of ongewenste mails kunenn versturen via een ‘andere’ smtp dienst. Een andere reden kan ik niet verzinnen.

Groet,
    Marius

p.s. volgens mij speelt dat smtp probleem niet bij .MAC, en is het wellicht gewoon even down? Ik zou overigens zelf gewoon kiezen voor de SMTP server van je ISP. Werkt in de meeste gevallen toch het snelst.

Bijdrager
    gerror

Het bleek aan de serverpoort te liggen. Die heb ik gekopieerd van het testaccount en nu werkt het weer 8)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.