-
Q:
Kan geen mail ontvangen en verzenden
Dag,
Merkwaardig probleem: mijn iPhone X kan geen mail versturen en ontvangen.
Hij meldt fouten in alle drie e-mailaccounts die ik heb en die werken op Mac en iPad ook gewoon goed met dezelfde instellingen. Ik ben de instellingen van de accounts allemaal nagelopen maar dat helpt niet.
Na het opnieuw opstarten doet hij het eventjes wel maar na een bericht downloaden houdt hij het weer voor gezien met dezelfde foutmelding.
Heb ook een harde reset geprobeerd zonder resultaat.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Alvast dank voor de reacties.
Wim
Ook andere vraag: is de iPhone uitgegeven door het werk? Zit er dus misschien een cofiguratieprofiel op?
Ik zit te prutsen met dat screenshot. Kan hem op mijn iPhone wel maken maar weet dan niet hoe het hier te plaatsen.
Het is een overigens een eenvoudige tekstmededeling:
“Meerdere accountfouten. De volgende accounts hebben fouten: Ziggo, Strato, iCloud en Gmail. Selecteer de betreffende account voor meer informatie.”
Ik heb de accounts meerdere keren verwijderd en opnieuw ingesteld. De iPhone teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Groet
Dat lijkt inderdaad een hardnekkig probleem te zijn bij sommigen. Vreemd.
Ik zou in zo’n geval de iPhone eens helemaal terug zetten naar fabrieksinstellingen; niet de backup terug plaatsen, maar eerst de mail accounts één voor één configureren en kijken of die het doet, en dan pas de volgende erop zetten.
Goedenavond,
Ook ik heb na installatie iOS14 op mijn iPhone XS dit probleem enkel met de imap server van de provider Scarlet in België. Telkens krijg ik bij openen mail progamma deze fout meldingen.
Mijn mail server (account) staat ingesteld als imap maar werkt dus niet.
Zelf reeds naar Scarlet Klantendienst gebeld volgens hun schuld van Apple naar klantendienst gebeld van Apple support volgens hun schuld Scarlet dus veel wijzer word je er niet van.
Account ook reeds verwijdert en terug geïnstalleerd niets help.
Nu account laten staan op de iPhone met telkens de fout melding tot gevolg en geen binnenkomende mail.
Daarnaast het account van scarlet ook aangemaakt als POP account dan krijg ik wel de mails binnen ( wel een gedoe deze te verwijderen op andere toestellen.
Raar is wel dat een uitgaande mail wel gebeurt via het nog aanwezige IMap account van scarlet .Daarbij neemt hij random een van de aliassen als verzendadres ik mag aanduiden wat ik wil hij kiest er zelf eentje uit zeer vervelend.
Ondertussen is iOS 14.1 en iOS 14.2 op mijn toestel gezet alles blijft gelijk. Op mijn andere toestel met iOS13 geen probleem.
Dit alles krijg je moeilijk vatbaar uit gelegd aan een medewerker / Klantendienst of callcenter ook via mail naar klantendienst Scarlet.be kreeg ik direct antwoord het is niet bij hun !
Volgens Apple is het iets met certificaten maar ook daar kan ik niet mee verder .
Spijtig te moeten vaststellen dat steeds vaker problemen op duiken na nieuwe versie van een iOS of zelf deze na een paar dagen terug intrekken met alle gevolgen voor de gebruikers
met vriendelijke groeten tternie
Als je de account (opnieuw) instelt, dan controleert ie de instellingen en zet vinkjes als de controle geslaagd is; heeft ie dat ook bij jou gedaan? Want dan weet je dat jouw instellingen iig kloppen.
Het blijft lastig; ik heb zelf 10+ mail accounts ingesteld; een mix van mijn eigen provider, iCloud, Google, etc, en zowel IMAP als POP. Ik ben voorgenoemde problemen niet tegen gekomen bij de verschillende iOS updates, maar onder de motorkap verandert er natuurlijk wel eens wat. Nou heb ik wel het gevoel dat ze in België soms wat losser om gaan met standaarden…
Het probleem van TS Wim lijkt iig wel in zijn iPhone/iOS te zitten. Ik heb daar nog geen oplossing voor gevonden.
Goeiemorgen,
Bij opnieuw instellen van het imap.scarlet.be account zet ik alle para meters er zelf in zoals server poort (volgens gegevens gekregen van scarlet en gebruik SSL).Geen automatische herkenning zoals google en outlook account
Krijg dan al melding geen verbinding met Imap server .
Dat van die vinkjes weet ik niet waar ik dat moet zien dan .
Bedank voor het meezoeken van dit vervelende probleem
Als je de account instelt op de pagina waar je alle gegevens moet invullen (dit na de pagina waar je initieel mailadres en ww hebt ingevuld), dan zal nadat je alles hebt ingevuld en op ‘Bewaar’ klikt, de bovenbalk het woord ‘Nieuw’ veranderen in ‘Controleren’, en dan zie je bij de verschillende instellingen een vinkje aan de rechterkant komen ten teken dat de server het accepteert.
Als je daar al een foutmelding krijgt, is je gemaakte instelling niet in orde.
Deze pagina bedoel ik:
ernie op 28 november 2020 om 01:20
Zelf reeds naar Scarlet Klantendienst gebeld volgens hun schuld van Apple naar klantendienst gebeld van Apple support volgens hun schuld Scarlet dus veel wijzer word je er niet van.Bekend probleem, en bekend dat ze elkaar de schuld geven. Nog geen oplossing voor zover ik weet.
https://discussions.apple.com/thread/251909205
Mocht ik niet zoveel gebruikers hebben van mijn emailadressen zou ik al lang wegzijn bij Scarlet. Nooit een deftig antwoord na 45min wachten bij klantendienst nooit hun schuld lijkt mij een standaard antwoord mails worden pas na weken beantwoord met dezelfde uitkomst niet mis bij scarlet.
Nu dit weekend hebben ze een nieuw platform ingebruikname genomen vroeger had 1 mailbox 5 aliassen (mailadressen) in het nieuw platform nog 3 en hebben zelf een keuze gemaakt uit de 5 adressen (natuurlijk niet de meest gebruikte) wil jr dit aanpassen klantendienst bellen .
Maar deze be lange niet bereikbaar. En zo blijft je bezig.
Door eigen oplossingen nog geen verlies van mails maar voor hoelang nog ?
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.