30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:
    Bijdrager
    wim

Kan geen mail ontvangen en verzenden

Dag,

Merkwaardig probleem: mijn iPhone X kan geen mail versturen en ontvangen.

Hij meldt fouten in alle drie e-mailaccounts die ik heb en die werken op Mac en iPad ook gewoon goed met dezelfde instellingen. Ik ben de instellingen van de accounts allemaal nagelopen maar dat helpt niet.

Na het opnieuw opstarten doet hij het eventjes wel maar na een bericht downloaden houdt hij het weer voor gezien met dezelfde foutmelding.

Heb ook een harde reset geprobeerd zonder resultaat.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Alvast dank voor de reacties.

Wim

Bijdrager
    GoeieDag

Hoe is de iPhone met internet verbonden? WiFi, 4G? Niet?

Bijdrager
    wim

Beide mogelijkheden bestaan. Het probleem bestaat bij zowel 4G als WiFi.

Sleutelbeheerder
    Night

Als het IMAP betreft: Accounts verwijderen en daarna opnieuw toevoegen.

Bijdrager
    wim

Dank voor je reactie.

Het betreft inderdaad imaps.

Ik heb alle accounts verwijderd en opnieuw weer toegevoegd. Helaas geen resultaat. Hij blijft zoeken naar mail en geeft aan dat alle accounts fouten bevatten.

Bijdrager
    wim

Het probleem is opgelost door de iPhone te herstellen via de Mac (terug naar fabrieksinstellingen).

Dank voor de reacties!

Bijdrager
    wim

Ik was te optimistisch, zit al weer in dezelfde shit: krijg geen mailprogramma aan de praat en kan dus geen mail ontvangen.

Zou werkelijk niet weten wat nu nog kan werken. Misschien maar een nieuwe IPhone kopen.

Bijdrager
    GoeieDag

Tuurlijk. “James, het asbakje van de Rolls Royce is vol, ga jij even een nieuwe halen!”

Welk ‘mailprogramma’ gebruik je? Welke versie van iOS? Over welke provider heb je het voor je mail?

Bijdrager
    wim

Dank voor je reactie.

Ik gebruik op mijn iPhone het Apple mail programma, maar ik krijg ook ander mailprogramma’s niet aan de praat.

Versie 14.2

Bijdrager
    GoeieDag

En de mail-provider is…?

Bijdrager
    wim

Ziggo, Strato en iCloud.

Bijdrager
    GoeieDag

Geldt dus voor alle 3 de accounts?

…met dezelfde foutmelding.

Welke foutmelding?

Bijdrager
    wim

Hij zegt dat er fouten in de accounts zijn en dan noemt hij ze alle drie. Vergat nog Gmail te noemen, die noemt hij ook. En hij haalt geen mail op. Soms heel even na een herstart.

Bijdrager
    GoeieDag

Kun je hier een sceenshot plaatsen van de foutmelding? Want dat zou wel eens kunnen helpen met het zoeken naar een oplossing.

Bijdrager
    GoeieDag

Ook andere vraag: is de iPhone uitgegeven door het werk? Zit er dus misschien een cofiguratieprofiel op?

Bijdrager
    wim

Nee, het is een gewoon privé toestel

Bijdrager
    GoeieDag

Oké, en dat screenshot ga je nog plaatsen, denk ik?

(Je bent niet zo spraakzaam type, is het wel? 😶 )

Bijdrager
    wim

Ik zit te prutsen met dat screenshot. Kan hem op mijn iPhone wel maken maar weet dan niet hoe het hier te plaatsen.

Het is een  overigens een eenvoudige tekstmededeling:

“Meerdere accountfouten. De volgende accounts hebben fouten: Ziggo, Strato, iCloud en Gmail. Selecteer de betreffende account voor meer informatie.”

Ik heb de accounts meerdere keren verwijderd en opnieuw ingesteld. De iPhone teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Groet

Bijdrager
    GoeieDag

Hoe zit je op het forum? Vanaf een Mac is het plaatsen van een afbeelding een eitje; als je via een iPhone werkt, zou ik het niet weten.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Het is deze denk ik:

Even geen tijd om verder te zoeken, zie niet meteen een oplossing die je nog niet geprobeerd hebt..

Bijdrager
    wim

<p class=”cite”>Antwoordapparaat op 27 november 2020 om 11:45</p>
    Het is deze denk ik:

Even geen tijd om verder te zoeken, zie niet meteen een oplossing die je nog niet geprobeerd hebt..

Precies, dit is de foutmelding die ik krijg.

Bijdrager
    GoeieDag

Dat lijkt inderdaad een hardnekkig probleem te zijn bij sommigen. Vreemd.

Ik zou in zo’n geval de iPhone eens helemaal terug zetten naar fabrieksinstellingen; niet de backup terug plaatsen, maar eerst de mail accounts één voor één configureren en kijken of die het doet, en dan pas de volgende erop zetten.

Bijdrager
    ernie

Goedenavond,

Ook ik heb na installatie iOS14 op mijn iPhone XS dit probleem enkel met de imap server van de provider Scarlet in België. Telkens krijg ik bij openen mail progamma deze fout meldingen.

Mijn mail server (account) staat ingesteld als imap maar werkt dus niet.

Zelf reeds naar Scarlet Klantendienst gebeld volgens hun schuld van Apple naar klantendienst gebeld van Apple support volgens hun schuld Scarlet dus veel wijzer word je er niet van.

Account ook reeds verwijdert en terug geïnstalleerd niets help.

Nu account laten staan op de iPhone met telkens de fout melding tot gevolg en geen binnenkomende mail.

Daarnaast het account van scarlet ook aangemaakt als POP account dan krijg ik wel de mails binnen ( wel een gedoe deze te verwijderen op andere toestellen.

Raar is wel dat een uitgaande mail wel gebeurt via het nog aanwezige IMap account van scarlet .Daarbij neemt hij random een van de aliassen als verzendadres ik mag aanduiden wat ik wil hij kiest er zelf eentje uit zeer vervelend.

Ondertussen is iOS 14.1 en iOS 14.2 op mijn toestel gezet alles blijft gelijk. Op mijn andere toestel met iOS13 geen probleem.

Dit alles krijg je moeilijk vatbaar uit gelegd aan een medewerker / Klantendienst of callcenter ook via mail naar klantendienst Scarlet.be kreeg ik direct antwoord het is niet bij hun !

Volgens Apple is het iets met certificaten maar ook daar kan ik niet mee verder .

Spijtig te moeten vaststellen dat steeds vaker problemen op duiken na nieuwe versie van een iOS  of zelf deze na een paar dagen terug intrekken met alle gevolgen voor de gebruikers

met vriendelijke groeten tternie

Bijdrager
    GoeieDag

Als je de account (opnieuw) instelt, dan controleert ie de instellingen en zet vinkjes als de controle geslaagd is; heeft ie dat ook bij jou gedaan? Want dan weet je dat jouw instellingen iig kloppen.

Het blijft lastig; ik heb zelf 10+ mail accounts ingesteld; een mix van mijn eigen provider, iCloud, Google, etc, en zowel IMAP als POP. Ik ben voorgenoemde problemen niet tegen gekomen bij de verschillende iOS updates, maar onder de motorkap verandert er natuurlijk wel eens wat. Nou heb ik wel het gevoel dat ze in België soms wat losser om gaan met standaarden…

Het probleem van TS Wim lijkt iig wel in zijn iPhone/iOS te zitten. Ik heb daar nog geen oplossing voor gevonden.

Bijdrager
    ernie

Goeiemorgen,

Bij opnieuw instellen van het imap.scarlet.be account zet ik alle para meters er zelf in zoals server poort (volgens gegevens gekregen van scarlet en gebruik SSL).Geen automatische herkenning zoals google en outlook account

Krijg dan al melding geen verbinding met Imap server .

Dat van die vinkjes weet ik niet waar ik dat moet zien dan .

Bedank voor het meezoeken van dit vervelende probleem

Bijdrager
    GoeieDag

Als je de account instelt op de pagina waar je alle gegevens moet invullen (dit na de pagina waar je initieel mailadres en ww hebt ingevuld), dan zal nadat je alles hebt ingevuld en op ‘Bewaar’ klikt, de bovenbalk het woord ‘Nieuw’ veranderen in ‘Controleren’, en dan zie je bij de verschillende instellingen een vinkje aan de rechterkant komen ten teken dat de server het accepteert.

Als je daar al een foutmelding krijgt, is je gemaakte instelling niet in orde.

Deze pagina bedoel ik:

Bijdrager
    ernie

Als ik dit doe krijg ik eerst melding geen verbinding via SSL server mogelijk en daarna het volgende schermpje

Bijdrager
    ernie

Op mijn ander toestel iOS 13 gebruik ik dezelfde instellingen en is SSL wel herkent en geaccepteerd

meer kan ik toch niet doen dacht ik.

Ook zonder de beveiligde SSL server verbinding geraak ik niet binnen op de imap.scarlet.be

Bijdrager
    Antwoordapparaat

ernie op 28 november 2020 om 01:20
    Zelf reeds naar Scarlet Klantendienst gebeld volgens hun schuld van Apple naar klantendienst gebeld van Apple support volgens hun schuld Scarlet dus veel wijzer word je er niet van.

Bekend probleem, en bekend dat ze elkaar de schuld geven. Nog geen oplossing voor zover ik weet.

https://discussions.apple.com/thread/251909205

https://www.macfreak.nl/phone-internet-en-connectiviteit/na-update-komt-geen-email-meer-binnen-alleen-nog-via-gmail/

Bijdrager
    ernie

Mocht ik niet zoveel gebruikers hebben van mijn emailadressen zou ik al lang wegzijn bij Scarlet. Nooit een deftig antwoord na 45min wachten bij klantendienst nooit hun schuld lijkt mij een standaard antwoord mails worden pas na weken beantwoord met dezelfde uitkomst niet mis bij scarlet.

Nu dit weekend hebben ze een nieuw platform ingebruikname genomen vroeger had 1 mailbox 5 aliassen (mailadressen) in het nieuw platform nog 3 en hebben zelf een keuze gemaakt uit de 5 adressen (natuurlijk niet de meest gebruikte) wil jr dit aanpassen klantendienst bellen .

Maar deze be lange niet bereikbaar. En zo blijft je bezig.

Door eigen oplossingen nog geen verlies van mails maar voor hoelang nog ?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.