13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    macdimi

Kan geen iconen meer in Dock plaatsen

Hoi, een tijdje geleden heb ik me hier aangemeld. Tot nog toe alleen maar gelezen en nieuwe dingen ontdekt.
    Nu zit ik met een probleempje: Ik kan geen iconen meer plaatsen in mijn dock. Tegelijk staan er spaties tussen sommige iconen, zonder dat ik hier zelf iets aan heb aangepast. Graag zou ik deze spaties terug wegwerken en iconen kunnen plaatsen in de dock. Wie kan me helpen of weet raad?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    Yaris

Verwijder het bestand Users/your_account/Library/Preferences/com.apple.dock.plist en herstart je Mac.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Kan een corrupt voorkeur bestand zijn.
    Ga naar ~/bibliotheek -> preferences en verplaats: “com.apple.dock.plist” naar je desktop

open de terminal en typ: killall Dock gevolgd door de return toets.
    (dock met een hoofdletter)

Het dock wordt herstart met verse voorkeuren (kan betekenen dat je zelf het een en ander opnieuw moet instellen of icons verwijderen / veranderen. (als het nu werkt)

Bijdrager
    macdimi

Kan dit geen kwaad? Want het opstart disc niet bij de hand…

Bijdrager
    macdimi

Jep gelukt!

Bedankt voor de snelle reacties en goede raad!

Bijdrager
    boerke

Geweldig, 2x hetzelfde antwoord…..
    Een voor de pro’s, en dat is in dit geval dus geen goed antwoord, sorry Yaris.
    en een prachtige uitgebreide uitleg….(incl hoofdletter).
    Het enige wat hieraan nog ontbreekt is waar je de de terminal app kan vinden (evt)
    (en waarschijnlijk is een herstart simpeler)

Bijdrager
    Yaris

Wat is er onbegrijpelijk aan mijn antwoord?

Bijdrager
    Thoomas
    ”boerke”

Het enige wat hieraan nog ontbreekt is waar je de de terminal app kan vinden (evt)

Poeh, misschien “Terminal” bij Spotlight intypen:|

Bijdrager
    sypie

@Boerke Het is niet de fout van Yaris maar van de TS. Zo kun je bijvoorbeeld in de regels en wenselijkheden lezen dat:
    * Probeer er eerst zelf achter te komen. Het zou een beetje laks zijn om meteen al je vragen in het forum te posten.
    * Deel je specificaties en OS-versie mee. Indien van toepassing, bijvoorbeeld Mac OS X 10.4.7 en/of G5 iMac 1,8 GHz met 1 GB RAM
    * Meld wat jezelf al hebt gedaan/ontdekt. Plaats in het bericht je eigen research, ten eerste is dit altijd er nuttig voor de mensen die je willen helpen. Ten tweede laat je hiermee zien dat je zelf al de moeite hebt genomen op je probleem op te lossen. Dit word erg gewaardeerd.

Géén van deze punten zie ik terugkomen in de vraagstelling van de TS.

Bijdrager
    Yaris

Aan de vraag van topicstarter scheelt niets, sypie. Hij was duidelijk en ik heb de goede oplossing gegeven. De opmerking van boerke is dan ook niet terecht.

”boerke”

en een prachtige uitgebreide uitleg….

Bijdrager
    macdimi

Ik heb idd niet aangegeven wat ik zelf al gezocht had. Maar ik had via systeemvoorkeuren zelf wat uitgezocht en niets kon mij helpen.
    Wel lijkt het mij niet noodzakelijk bij elke vraag weer te geven op welk systeem mijn mac draaid. UIteindelijk heeft de uitleg me zeer goed geholpen en ben de mensen dan ook dankbaar hiervoor.
    Naar mijn mening is de discussie die hier nu loopt niet relevant met mijn vraag…
    Natuurlijk wil ik hier als nieuwkomer geen mensen tegen de schenen schoppen, laat me daar heel duidelijk in zijn!
    Ik kom zelf van intermactivity, en heb dus al wel ervaringen met apple/mac, maar voor dit probleem vond ik geen oplossing.

Bijdrager
    Yaris

Je hebt op alle punten gelijk, macdimi. Welkom op het forum trouwens. Dit draadje had eigenlijk bij de vijfde post geëindigd moeten zijn, maar er zijn altijd mensen die vinden dat ze nog een commentaar moeten geven die met het probleem niets te maken heeft waardoor het draadje off topic en zonder nut verder blijft lopen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”boerke”

en een prachtige uitgebreide uitleg….(incl hoofdletter).
    (en waarschijnlijk is een herstart simpeler)

Terminal: Probeer eens de map “hulpprogramma’s”….(logisch toch? Zelfs voor een “niet pro”)

Een herstart (of uit en weer in loggen) is simpeler, maar met dit terminal commando bereik je het zelfde 10 keer zo snel.
    Ieder moet voor zich maar bepalen wat het beste is. Maar nu weet de TS dat er meer dan één mogelijkheid is. Zowel die van Yaris als die van mij geven het zelfde resultaat.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.