16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    TheDutch90sKid

Kan geen grote bestanden op Externe HD zetten

Hallo,

Ik heb een Externe HD (600 GB vrij geheugen!).
    Ik heb hem net geformatteerd naar een Fat32 formaat (m.b.v. schijfhulpprogramma), dit om hem via mijn BluRay speler te kunnen gebruiken.
    Mijn BluRay speler herkent hem, en als ik er bijv. foto’s op zet of mp3tjes dan doet hij het gewoon.

Alleen als ik er een groter bestand op wil zetten (Een map, met een film er in van 7,8 GB), dan geeft hij aan:
    [URL=http://www.fotopocket.nl][IMG]http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/11/14/036e2ab29b66e5e9a2276be698e6675f/Afbeelding%251.png[/IMG][/URL]

Ik heb totaal geen idee wat dit betekend!
    Ik hoop dat iemand het weet…

Ashwin

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

FAT32 heeft een 4GB limitatie. Probeer ExFAT eens.

Bijdrager
    youp

fat32 formaat kan alleen maar kleinere bestanden opslaan (tot 4gig denk ik), dus helaas…

je kan hem formateren zodat je grotere bestanden ook kan opslaan, maar ik weet niet of je bluray hem dan nog kan zien.

gr
    Youp

Bijdrager
    TheDutch90sKid

Ooh dat vind ik wel raar!

Maar ik zit idd met de ondersteuning van mijn speler!
    De Mac “formaten” die accepteert hij niet. Nu las ik ook iets over NTFS, hoe kan ik hem zo formatteren?
    Want Apples software ondersteunt het toch niet? (schijfhulp programma)

Inactief
    Anoniem

FAT32 kan niet werken met bestanden groter dan 4 GB.
    Om grotere bestanden te gebruiken zou je wellicht NTFS of Mac OS Extended kunnen kiezen, maar ik vrees dat je BluRay speler hier niet mee overweg zal kunnen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

NTFS (Windows NT-File System) kan inderdaad grotere bestanden aan, maar ik denk dat jouw BD-speler dat ook niet aankan. Probeer daarom zoals ik al zei eens exFAT. Deze zit sinds 10.6.5 in het systeem, en hij heeft een formaat-limitatie van ong. 64 ZiB. En hoe kan je nu een drive van 600GB+ naar FAT32 formatteren? FAT32 gaat normaal niet boven drives van 32GB.

Bijdrager
    youp

mac ondersteunt idd geen ntfs, het ‘beste’ voor en mac en windows in fat32, met nadeel van de groote van de bestanden.

misschien kan je de groottere bestanden in 2en knippen. Mischien dat een andere omter daar iets van weet, ik iig niet.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Voor NTFS op de Mac gebruik ik zelf dit.
    En welk merk/model BD-speler heb je? Dan kunnen we makkelijker kijken wat wel en niet kan.

Inactief
    Anoniem

Zit er in die map één bestand dat 7,8 GB groot is of is de map 7,8 GB ? Alsd e bestanden in de map niet groter zijn dan 4 GB zou het moeten lukken volgens mij.

Bijdrager
    TheDutch90sKid

Het is echt 1 bestand in die map (7,8) (en een paar kleine bestandjes)…

type speler:
    Philips BDP3000
    met de nieuwste software! (eerst kon je geen usb etc aansluiten, maar na een software update wel)!

Bijdrager
    TheDutch90sKid

BDP3000/12

Bijdrager
    TheDutch90sKid

Ik heb ff rond gezocht naar exfat, maar mijn mac heeft het dus niet! (10,5,8)…

En ik dan een andere optie, om hem toch in dat formaat te kunnen formatteren?

Bijdrager
    Vinhelper

Ja, naar Snow Leopard upgraden. Welke Mac heb je precies?

Bijdrager
    TheDutch90sKid

1 model voor de alu (witte iMac 5.1 Intel)

Bijdrager
    Pieterr

exFAT gaat je (op dit moment) niet helpen, want dat snapt die Philips Blu-ray speler ook (nog) niet.

Bijdrager
    TheDutch90sKid

Er staat ook dat de speler die ik heb geen foto’s/muziek/film materiaal kan afspelen via USB.
    Maar na een software update kan dat ook allemaal! Dus ik ga het gewoon proberen!

Maar andere opties zijn er zeker niet…?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.