10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    rrddbb

Kan geen gratis berichtjes versturen naar mensen met een iphone.

Hallo,

zit met een probleempje, als ik een berichtje verstuur met mijn iphone naar iemand anders met een iphone geeft die groen aan, en dat is betalen, bij een geeft die blauw aan de rest groen, waar kan ik dat veranderen dat de berichtjes naar die andere mensen met een iphone ook groen wordt.
    Heb al veel geprobeerd maar het lukt niet,

gr.Ria.

Bijdrager
    SunKeeper

Contacten toevoegen via het iCloud-emailadres (@icloud.com) net zoals je op een Wi-Fi-only apparaat zou doen. (Mac of iPad/iPod)
    Via het 06-nummer gaat het inderdaad nogal eens mis, wat je op bovenstaande manier oplost.

Als de ander dan toch geen iPhone heeft, wordt vanzelf het bericht naar het iCloud-adres geannuleerd omdat het niet afgeleverd kan worden.

Bijdrager
    Verdult

Je kan settings / messages / send as SMS uit zetten waardoor er niet voor SMS gekozen word als iMessage niet beschikbaar is.
    Zorg in je contacten er wel voor dat het contact erin staat als iPhone.

Bijdrager
    nookie

Je zegt dat je alles groen wilt hebben, ik zou gaan voor alles blauw bij het communiceren van 2 iPhones, dat is kosteloos.
    Degene waar je heen stuurt die ook een iPhone heeft, waar het bericht groen wordt,
    houdt in dat degene de optie iMessage niet aangevinkt heeft.

Groen (sms) is betalen. Blauw (iMessage) is gratis.
    iMessage werkt alleen als er tussen twee iPhones gecommuniceerd wordt.

Aan te passen in Instellingen.
    Dan wat naar beneden scrollen totdat je Berichten ziet staan.
    In het volgende venster de optie iMessage aanzetten.

iMessage (blauw) werkt overigens dus alleen tussen twee iPhones.

Bijdrager
    rrddbb

Hallo, het lukt niet of ik snap het niet.
    Ik krijg de mensen met een iphone niet blauw, op mijn ipad zijn de meeste wel blauw.

Sunkeeper, ik snap niet helemaal wat je met de bovenste regel bedoeld. Ben maar een leek.

gr.Ria

Bijdrager
    rrddbb

oké duidelijk, ik moet dus tegen die andere mensen zeggen dat ze imessage moeten aanvinken. Toch een beetje raar want op de ipad geeft die bij de meeste wel blauw aan.

gr.Ria.

Bijdrager
    nookie

Je kan op een iPad alleen maar iMessage berichten versturen en geen sms. Als de andere gebruiker iets anders gebruikt om berichten te sturen ipv iMessage, dan worden de berichten groen.

Bijdrager
    nookie
    Bijdrager
    SunKeeper
    rrddbb op 27 januari 2014

Sunkeeper, ik snap niet helemaal wat je met de bovenste regel bedoeld. Ben maar een leek.

Kwestie van naar je adresboek gaan, (contacten-app) de juiste persoon opzoeken en dan op de betreffende iconen tikken.

Hier in beeld:

Bijdrager
    rrddbb

Nu is het me helemaal duidelijk ,
    dank jullie wel.

gr.Ria.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.