12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Rensvw

Kan geen Gmail meer ontvangen/instellen

Beste,

Sinds enkele dagen kan ik mijn gmail niet meer ontvangen op mijn mac/iphone.

Ook opnieuw instellen werkt niet…
    Ik weet dat dit een macforum is, maar misschien hebben jullie hetzelfde probleem gehad en weten jullie een oplossing.

Groeten,
    Rens

Bijdrager
    Beech
    Bijdrager
    Rensvw

Nee, dat heb ik niet. Ik snap er niks van.

Bijdrager
    Rensvw

Hij zegt dat die niet verbindt met de server…

Bijdrager
    essiw

Je moet iets meer informatie geven, bijvoorbeeld screenshot van de instellingen.

Bijdrager
    SunKeeper

Kun je nog inloggen op gmail.com?

Bijdrager
    Rensvw

Ik zal even de situatie schetsen:

– Via de browser kan ik gewoon zonder problemen inloggen.

– Maar de email ophalen via de mailapps op mijn ipad/iphone kan niet. Account verwijderd en opnieuw ingesteld lukt(na lang wachten)dan weer wel. Vervolgens eerste keer email ophalen lukt weer niet.

– Het lukt wel via de gmailapp voor Iphone.

-Via andere mailclienten lukt het ook niet om mijn mail op te halen. Het lijkt wel alsof google mij wil verplichten hun apps te gaan gebruiken.

– Heb even een andere iPhone gepakt van een familielid om te kijken of ik mijn mail daar op kan instellen, lukt ook niet.

– Voor de zekerheid mijn wachtwoord veranderd, werkt ook niet. (wachtwoord uiteraard ook opnieuw doorgevoerd door de instellingen)

Bijdrager
    guru

mijn vriendin heeft dit probleem ook, kan wel verzenden maar niet ontvangen.
    als ik op mijn mac op haar Gmail account inlog zie ik wel alle mails die zij ontvangen heeft.

heeft nu ook de Gmail app geïnstalleerd en daar werkt alles zoals het hoort

Bijdrager
    wouter57

Bij een schone installatie van Yosemite enige tijd geleden heb ik de startpagina van Google geopend in Safari en ben op die pagina gaan inloggen. Kreeg toen gelijk de melding met de vraag of ik google wilde synchroniseren. Alles werd automatisch gesynchroniseerd met berichten, kalenders en mail en wat nog meer. Hoefde later niet apart gmail aan te maken in het mailprogramma van Mac.

Bijdrager
    McFire

Ik heb een soortgelijk probleem, maar toch anders.

Wij hebben drie gmail-accounts. Een gezamenlijke en daarnaast ieder een aparte. Deze accounts staan allen ingesteld als IMAP op de iMac en op onze iDevices.

Sinds enkele dagen krijg ik geen mail meer binnen op onze aparte accounts op de iMac, nog wel op onze iDevices. Onze gezamenlijke account levert geen enkel probleem op. Ik heb al gekeken naar de instellingen voor IMAP en SMTP, zijn voor alle drie de accounts hetzelfde.

Verbindingsassistent geeft voor onze aparte accounts de volgende melding: Het is niet gelukt om in te loggen op deze Google IMAP-account. Controleer of de gebruikersnaam en het wachtwoord juist zijn.

Wachtwoord en gebruikersnaam zijn juist, want we kunnen nog wel inloggen op de gmail-site.

In Mail komt er achter de postbussen zo’n kringetje en als ik daar op klik krijg ik de melding: ” Deze account ( Gmail) is offline vanwege een netwerkprobleem. Wilt u deze account nu instellen op online gebruik?”
    Drukken op “Gebruik alle accounts online” heeft geen nut.

Wat is er aan de hand en wie helpt ons verder?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    Marg7

Hier idem dito. Ik kan geen gmail post ontvangen:

Er is mogelijk een probleem met de e-mailserver of het netwerk. Controleer de instellingen voor de account Gmail2 of probeer het opnieuw.
    De server heeft een fout geretourneerd: De verbinding met de host ‘map.gmail.com’ op poort 993 is mislukt.

Ik heb een macbook, heeft iemand een oplossing?

Bijdrager
    McFire

Sinds de update naar 10.10.5 gisteren lijkt dit probleem voorbij.

@Marg7
    : heb jij de zelfde ervaring?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.