11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    frank e

Kan geen foto's uploaden vanaf iPhoto

Hoi allemaal.

Heb Catalina opnieuw geïnstalleerd en loop tegen het volgende probleem.

Heb alles netjes terug kunnen zetten en alles werkt goed, echter kan ik vanaf webpagina’s geen foto’s uploaden vanuit iPhoto. iPhoto werkt prima als systeem bibliotheek maar als ik bijvoorbeeld vanaf Facebook een foto wil uploaden blijft de bibliotheek licht grijs en kan ik niets selecteren.

Iemand een idee????

Bijdrager
    McPim

Vanaf een webpagina vanuit iPhoto (dat werkt niet meer trouwens, je bedoelt ‘Foto’s’ neem ik aan), vanaf Facebook uploaden? Ik snap het niet. Wat wil je precies voor elkaar krijgen, en beschrijf dat even stap voor stap.

Bijdrager
    frank e

Hoi

Als ik bijvoorbeeld een foto vanuit mijn bibliotheek wil uploaden naar een webpagina

Normaal kon ik als ik een foto wou uploaden dit bijvoorbeeld bij Facebook doen door op foto toevoegen klikken en kreeg dan de mappen in mijn foto bibliotheek te zien en kon dan een foto selecteren om te uploaden.

Nu krijg ik de bibliotheek te zien maar deze blijft grijs en kan niets selecteren

Bijdrager
    McPim

Ok, ik begrijp het nog niet helemaal maar doe een poging. Je zegt ‘vanuit mijn bibliotheek’ dus ik zit in ‘Foto’s’, heb een foto geslecteerd en klik op het ‘Delen’ icoon:

De optie om met Facebook te delen zit hier al een tijdje niet meer bij, maar volgens mij bedoel je iets anders. Plaats even een screenshot om het duidelijker te maken?

Bijdrager
    frank e

Bijdrager
    frank e

Bij deze een screenshot. Kan dus geen foto uit de photo Library kiezen omdat deze grijs blijft

Bijdrager
    McPim

Ah, op die fiets. Nee dat is ook niet de manier om foto’s te delen op een website.. Ik heb geen Facebook (meer..) maar kan me uit het verleden herinneren dat de ‘fotokiezer’ verderop links in je kantlijn staat (naar beneden scrollen dus) of dat je die op een andere manier kon benaderen.. Ga ik nog even over nadenken.

Bijdrager
    frank e

Hoi

heb het intussen opgelost en werkt weer.

Bedankt voor de moeite.

Bleek een beveiligings vinkje te zijn bij mijn provider om te voorkomen dat er teveel data word geüpload.(MB limiet)

Bijdrager
    McPim

Juist! Een bibliotheek die grijs blijft op je Mac omdat je provider een limiet heeft. Dat kan niet, maar fijn dat het weer werkt hoor 👍🏻.

Bijdrager
    GoeieDag

McPim op 16 november 2019 om 19:03
    …de ‘fotokiezer’ verderop links in je kantlijn staat (naar beneden scrollen dus) of dat je die op een andere manier kon benaderen.

Klopt. Je gaat niet naar de Bibliotheek, maar in de linker (navigatiekolom) in zo’n dialoogvenster (idd verder naar onderen scrollen) een extra item: Media. En daar kun je kiezen uit Foto’s, Films en Muziek. Als je Foto’s kiest, zul je al je foto’s zien zoals ze ook in de Foto’s.app staan.

Misschien heeft TS of iemand anders nog wat aan deze info.

Bijdrager
    McPim

Thanks GoeieDag, dat was ‘m! Zo werkt het inderdaad nog steeds, ook in Catalina. Zelfs op OMT (bijvoorbeeld):

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.