8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    JG OMT

Kan geen foto's uit Photos slepen

Dag,

Het lukt me niet foto’s uit Photos op mijn bureaublad te slepen of naar een finder-mapje. Ik kan de foto’s oppakken en verplaatsen, maar zodra ik deze op mijn bureaublad los laat, schiet hij terug. Alsof er een elastiekje aan zit. Ziet er erg raar uit.

Heb van alles geprobeerd en al rondgezocht op forums, maar kan er niets over vinden. Iemand hier die weet wat dit probleem kan zijn…?

Grts!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Blijft het dat doen als je Foto’s stopt (⌘Q) en opnieuw start?

Bijdrager
    tarun

Heb je schrijfrechten op het bureaublad? Kan je wel naar een andere map in de Finder slepen?

Bijdrager
    JG OMT

Ja, hij blijft het doen na ⌘Q.

Nee, ik kan ook niet naar finder windows slepen. Eigenlijk nergens naartoe.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

En na opnieuw opstarten van de computer zelf? Of uitloggen uit je huidige account en dan weer terug inloggen?

Het gebeurt mij ook wel eens dat Foto’s moeilijk doet, en soms blijft dat tot ik opnieuw opstart, maar soms gaat het ook weer ineens vanzelf voorbij. Soms duurt het ook maar even, en heb ik bijvoorbeeld ineens twee or drie keer dezelfde foto op het bureaublad (omdat ik twee of drie pogingen gedaan heb hem te slepen, die even later allemaal succesvol geweest blijken te zijn).

Moderator
    Night

@jakko-westerbeke: Ja, dat is een bugje in de Finder. Dat merk je niet alleen bij Foto’s, maar ook soms als je een afbeelding uit Safari of Mail naar de desktop wil slepen. Hij staat er wel maar je ziet hem (nog) niet…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Soms lukt het inderdaad met Safari ook niet, maar ik ben er nog niet uit of dat aan de Finder ligt of aan Safari. Soms krijg je meerdere keren hetzelfde bestand, soms komt er helemaal geen bestand.

Bijdrager
    JG OMT

Pff, dat was het dus: even systeem herstarten. Probleem opgelost:)

Beide Hartelijk dank voor het meedenken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.