7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    hamersvelt

Kan geen filmpjes importeren

Hoi, ik heb een iPad met een camera connection kit. Samen met mijn Samsung ST1000 camera wil ik ook de opgenomen filmpjes op mijn iPad zetten. Hij importeert ze wel, maar ik kan ze niet afspelen, ik krijg alleen een icoontje te zien. Ik wil op mijn vakantie een blog bijhouden en ook filmpjes plaatsen, maar op deze manier lukt dat dus niet. Ik heb op mijn camera allerei resoluties geprobeerd, tot aan 320 pixels (kleinste). Maar geen een deed het. Heeft iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt. Sebas.

Geblokkeerd
    Anoniem

In plaats van de resolutie te veranderen is het interessanter om na te gaan in welk format je camera films opneemt. Kijk eens welke mogelijkheden er zijn en of er één compatible is met iPad.

Bijdrager
    Yaris

Maak er een MPEG-4 film van met MPEG Streamclip. In iTunes heb je ook de optie Geavanceerd > Maak versie voor iPad aan.

Bijdrager
    hamersvelt

Ik heb net gekeken en mijn camera maakt mpeg- filmpjes (mp4). Ik kan het volgens mij niet veranderen op mijn camera. Maar het is toch een gangbaar formaat voor de iPad? Het gaat erom dat ik op vakantie alleen mijn iPad bij me heb, dus kan ik het niet omzetten via een computer.

Bijdrager
    Yaris

Ik heb met MPEG Streamclip onlangs filmpjes in verscheidene formaten naar MPEG-4 omgezet. Maar dan nog kon ik ze niet van de eerste keer vanuit iTunes naar de iPad importeren. Ik moest ze eerst nog converteren met ‘Maak versie voor iPad aan’.

Geblokkeerd
    Anoniem

Mmm… Okay, dan… waar probeer je ze mee te openen? Ik weet niet of Photos er mee om kan gaan, ik heb daar geen ervaring mee. Anders iMovie proberen?

Bijdrager
    KarelWillem

iMovie is er niet voor de iPad.

iFile is voor dergelijke zaken erg fijn.
    Die speelt al heel wat meer af.
    Dan heb je echter wel een Jailbreak nodig.

Daarnaast heb je nog Oplayer (zonder Jailbreak), maar dan kun je ze weer niet rechtstreeks vanaf je CCK binnenhalen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.