8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    dinge

Kan geen externe harde schijf meer openen.

Ik heb vroeger eens een programma gehad die je kon wijzigen in systeemvoorkeuren. Je kon daar instellen tot welke grote van externe harde schijven de mac mocht accepteren als hij bv groter waren dan 2 GB deactiveert hij ze automatisch. Heb dit onlangs verwijderd (rechtermuisknop in systeemvoorkeuren, verwijderen) en wanneer ik nu men ext HD met men Mac verbind deactiveert hij automatisch één partitie die te groot is. Kan je die instellingen ofzo resetten dmv Terminal of kan ik dat programma ergens nog terugvinden?

Bijdrager
    Sumar

Er zal waarschijnlijk iets standaard (launchdeamon ?) gestart worden en dat heb je niet verwijderd met het weggooien van de voorkeuren. Weet je nog de naam van het programma dat je hebt verwijderd?

Sleutelbeheerder
    Night

Blijft de vraag waarom je dat in eerste instantie überhaupt zou willen…:?

Bijdrager
    Sumar

Ongetwijfeld had de TS een goede reden destijds om het te willen. Vraag is hoe die erafkomt -)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Night op 17 augustus 2010

Blijft de vraag waarom je dat in eerste instantie überhaupt zou willen…:?

Omdat het kan? :slant:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Sumar op 17 augustus 2010

Ongetwijfeld had de TS een goede reden destijds om het te willen. Vraag is hoe die erafkomt -)

Die wil ik dan graag horen, want voor mij kan een hd niet groot genoeg zijn.
    Kennelijk weet hij zelf de naam niet meer, dus dat wordt lastig…

Sleutelbeheerder
    Night

Ja inderdaad. Dan valt ook niet te achterhalen of er een uninstaller voor is en welke bestande dit progje in eerste instantie allemaal heeft geïnstalleerd:?

Bijdrager
    Sumar

Heb er wel ooit iets over gelezen dat zoiets bestond maar kan het niet meer terugvinden. TS zal denk ik moeten zoeken in login items en naar launch items om te vinden waar het in zit.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.