5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    FastMac

Kan geen DVD invoeren in MacBook Pro 17!

He Mac users!

Mijn MacBook Pro neemt geen CD of DVD meer aan. Het schijfje gaat er niet meer in.
    Net of er een blokkering is ingeschakeld. Hij loopt ergens tegenaan.

Bij het opstarten hoor je de drive even klikken zoals gewoonlijk. Een schijf zit er niet in.
    Weet iemand hoe je zoiets kan oplossen zonder meteen weer naar een Reseller te rennen?

Bedankt alvast!

Bijdrager
    skip2vj

Ik heb ook dezelfde probleem. Eerste begon hij bij het branden van films en muziek. Hij deed ineens niet meer, en nu pakt hij geen enkele cd of dvd.

Mij is vertelde dat de superdrive misschien kapot is.

Moderator
    Strifer

Hoi Fastmac,

Heb je nog een MBP waarbij je de batterij eruit kan halen? Zo ja, probeer dan eens het volgende:

1. sluit je computer af en haal de stroom eraf.
    2. haal de batterij eruit
    3. druk de aan/uit toets een seconde of 5 in
    4. batterij weer terug
    5. opstarten en kijken of ie de cd/dvd pakt op het moment vlak voor het aanzetten of vlak erna (na de boing zeg maar).

En voor Skip, pakt ie ze nog wel maar spuugt ie ze gelijk weer uit of helemaal niet? Indien helemaal niet, probeer dan ook bovenstaande als ie ze wel inslikt, maar gelijk er weer uitspuugt zou ik je superdrive eens schoonmaken met zo’n schoonmaak cd en dvd, voordat je dat ding laat vervangen voor veel geld. Zo heb ik mijn eigen dvd superdrive op mijn oude mbp weer aan de gang gekregen.

Bijdrager
    skip2vj

Hoi Strifer,

Bedankt voor jouw reactie.
    Ik heb net geprobeerd. Hij werkt toch niet. Bij mij lijkt alsof er een blokkade zit. De cd gaat niet helemaal in, er blijft een kleine stukje van de cd buiten en vervolgens wordt hij uitgespuugd.

Bijdrager
    freewilly134

Beste Mac(cers),
    Werkt dit ook voor een MacBook White, want ik heb daar hetzelfde probleem.
    De CD/DVD moet ik met grof geweld naar binnen duwen en dan werkt het wel
    doe je het te zachtjes, dan gaat het niet goed. Na afsluiten op aanzetten komt
    de CD/DVD weer naar buiten. De MacBook is van eind 2008…

Met vriendelijke groet,
    Rob

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.