9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    olbo

Kan geen bestanden op HD zetten na upgrade Catalina

Ik kan geen bestanden op mijn HD meer zetten (Catalina). Ik heb wel iets gelezen over twee HD’s waarvan één de data schijf is, maar hoe krijg ik deze op mijn bureaublad.

(spijt van deze upgrade, Mojavi was eigenlijk uitstekend)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

In de Findervoorkeuren/Navigatiekolom.

Bijdrager
    McPim

olbo op 3 februari 2020 om 15:52
    (spijt van deze upgrade, Mojave was eigenlijk uitstekend)

Time Machine backup terugzetten?

Verder: je hebt nu een systeem en data-volume en alleen op het tweede kun je schrijven. Voor je Finder of bureaublad maakt dat echter geen verschil: je ziet het als één schijf! De vraag is dus: waar (in welke folder) probeer je iets neer te zetten? Daar gaat het mis denk ik.

Bijdrager
    MrBelloNLD

Op de “root” van de hd mag je indeedaad niet meer schrijven, meest logische plek wordt dan de map gebruikers, submap gedeeld, of je persoonlike documenten map

Inderdaad kun je ook terug naar mojave vermits je goede backup hebt, en vooor in de toekomst: bezint eer ge begint…

Bijdrager
    McPim

@olbo: lees ook dit even bij de buren.

Bijdrager
    olbo

Ok, ik gebruikte inderdaad de root om mijn bestanden (mappen) neer te zetten. Als ik het goed begrijp moet ik nu mijn ‘werk’ map in de ‘Gebruikers’ map zetten die zich in de root bevindt?

Waarom heet de map ‘programma’s’ ineens ‘Apps’ en is de rest wel in het Nederlands… vreemd.

Bijdrager
    McPim

Ja, correct. En dat laatste? Geen idee 🤷🏻‍♂️. In de Engelse versie heet het nog steeds ‘Applications’ maar daar is ‘Trash’ veranderd in ‘Bin’. Tsja.. ‘Apps’ is trouwens ook een Nederlands woord tegenwoordig.

Bijdrager
    olbo

Bedankt! En het laden van fonts (Suitcase) gaat natuurlijk ook via de ‘gebruiker map?

Bijdrager
    McPim

Als Suitcase ze neerzet waar de andere fonts ook staan dan is dat is inderdaad in je gebruikersmap, in /Library/Fonts.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.