6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    bram91

Kan geen bestanden meer aanmaken of verwijderen (fout -50)

Hoi,

Een tijdje geleden heb ik op dit forum een topic geplaatst over mijn harde schijf, omdat mijn MacBook Pro continue willekeurig crashte. Toen werd aangeraden om mijn harde schijf te vervangen. Dit heb ik inmiddels gedaan en het leek goed te gaan.

Tot gisteren. Mijn Mac loopt nog soms vast bij willekeurige handelingen, maar als ik nu een map wil aanmaken of een bestand wil verwijderen, dan lukt dit niet. Bij het aanmaken van een map krijg ik de volgende foutmelding:

De bewerking kan niet worden voltooid. Er heeft zich een onverwachte fout voorgedaan (foutcode -50).

En als ik een bestand wil verwijderen, krijg ik ook zo’n soortgelijke foutmelding. Ook met foutcode -50.
    Ik kan hier niet direct wat over vinden op internet.

Schijfbevoegdheden heb ik al meerdere malen hersteld. Als ik nu de schijf controleer, geeft hij aan dat de schijf in orde is.
    Het is in ieder geval duidelijk dat er iets anders mis moet zijn met mijn Mac.

Weet iemand wat deze foutcode precies betekend?
    En wat raden jullie aan om nu te doen? Naar een APR brengen en voor reparatie aanbieden? Het probleem is dat ik mijn MacBook eigenlijk iedere dag nodig heb voor school.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    michelvdb

Gebruik je speciale tekens in de mapnaam? Vermijd volgende tekens in bestandsnamen:

<br />
    | ; , ! @ # $ ( ) < > / \ " ' ` ~ { } [ ] = + & ^ <spatie> <tab>

Let op:

&

Hier moet enkel & staan. Het forum vermangelt nog altijd tekens in codeweergave.

Bijdrager
    bram91

Inmiddels heb ik mijn Mac opnieuw opgestart en nu kan ik wel weer mappen aanmaken en bestanden verwijderen.

Maar waarschijnlijk is er morgen of straks weer een ander of het zelfde probleem.

Bijdrager
    Macosxachist

Heb je de inhoud van de kapotte harde schijf volledig teruggezet op de nieuwe? En hoe is de nieuwe geformatteerd? Zie: http://support.apple.com/kb/TA22339?viewlocale=en_US

Bijdrager
    bram91

Nee, ik ben bij de nieuwe harde schijf gewoon helemaal schoon begonnen en heb alleen wat documenten terug gezet.
    De nieuwe is gewoon geformatteerd als Mac OS Uitgebreid (journaled)… Zo was het eerst ook dacht ik…

De problemen treden ook heel willekeurig op. Het ene moment kan alles gewoon goed werken, terwijl het andere moment weer alles crasht en vastloopt of problemen met mappen e.d.

Bijdrager
    jan_vk

Ik lees dat je je HD hebt ‘vervangen’. Zit er een nieuwe in of heb je de oude opnieuwe geformatteerd?
    Ik had precies hetzelfde probleem, en bij nazicht bleek de HD mechanisch defect te zijn; heb nu een nieuwe HD; probleem opgelost.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.