4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAnn

Kan geen backup terughalen van Time Machine

Vandaag ben ik over gegaan op Lion.
    Ik heb eerst een back-up gemaakt op een externe HD en voor de zekerheid een installdisc van Lion gemaakt.
    Daarna de schijf gewist en een clean install gedaan.
    Alles is probleemloos verlopen tot dat ik met Time Machine onderdelen wilde terugzetten (bewust de migratie assistent niet gebruikt omdat ik niet alles over wilde zetten).
    Als ik TM activeer kan ik de back-up op mijn externe HD niet terugzetten.
    Ik heb op het forum gezocht naar oplossingen maar niets werkenden gevonden. Ook de oplossing hier http://www.onemorething.nl/community/topic/time-machine-backup-3 heeft niet gewerkt.

Heeft iemand nog een oplossing voor mij?

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.
    Waarom kan je het niet terugzetten? Krijg je een foutmelding of zo?

Bijdrager
    mtooster

Kun je wel handmatig door de back-up heen bladeren, door gewoon in finder naar je externe HD te gaan?

Als je ‘links’ klikt op het Time-Machine icoon in de Dock staat er ook ‘Zoek op andere Time-Machine schijven…’, probeer dat eens? Of staat dat er bij jou niet?

Bijdrager
    MacAnn

@Hansi2124 Ik krijg geen foutmelding, maar “zet terug” in TM is grijs (niet actief), zodat ik geen back-up terug kan zetten.

@ mtooster. Ik kan wel handmatig door de back-up bladeren, maar ik wil niet op die manier alles terugzetten. Ik heb zoals je voorstelde rechtermuis klik op het TM icoon en “zoek op andere TMschijven” gekozen. Ik heb daar de betreffende schijf geselecteerd maar ook dit helpt niet.

Ik heb nu Back-in-Time gevonden en dat werkt wel maar het is wel belachelijk dat het niet met TM werkt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.