19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    sykkelhus

kan geen backup maken via time machine.

Krijg steeds de melding dat er twee schijven zijn met dezelfde naam ,als ik die verwijder en verander herkent iMac de schijf niet.Wat doe ik niet goed.

Moderator
    Night

Je geeft een beetje sumiere info. Welke schijven (namen) probeer je te backuppen naar welke schijf (naam)?

Bijdrager
    sykkelhus

Ik  heb een externe schijf 2x   1ste schijf een   1 Iomega en een 2de schijf een g-drive

ik heb een iMac , nu probeer ik via time machine de gegevens van zowel mijn iMac als de eerste externe schijf via TM naar mijn nieuwe g-drive te krijgen

Doch ik kan in het kader van de voorkeuren niets veranderen er staan namelijk altijd twee schijven met de zelfde naam nl g-drive

hoe moet ik dit instellen.

Moderator
    Night

Kun je eens een plaatje uploaden hoe het geheel eruit ziet in Schijfbeheer? En dan met name de linker kolom (Zorg dat alle ‘driehoekjes’ zijn opengeklikt, mocht dat niet het geval zijn. Dan kan je alle volumes zien):

Bijdrager
    sykkelhus

Ga ik proberen

Bijdrager
    sykkelhus

Maar dat word wel morgen, als het niet erg is

Bijdrager
    sykkelhus

Bijdrager
    sykkelhus

dit is het plaatje in schijf beheer

Bijdrager
    GoeieDag

Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt.

Maar weet wel: een TM bestand kun je niet zomaar verslepen tussen twee schijven; dat werkt iets ingewikkelder.

Je kunt is Systeemvoorkeuren>Time Machine>Voeg/Verwijder schijf eerst beide schijven verwijderen, en dan weer de correcte toevoegen.

Bijdrager
    sykkelhus

dit is het juiste plaatje

Bijdrager
    sykkelhus

Het punt is dat ik met de plus en min teken niets kan doen binnen time machine voorkeuren

Ik zie grijs gedrukt de namen en schijven staan ,maar kan niets toevoegen of weghalen.

Bijdrager
    fred44nl

ben je wel ingelogd op een account met beheerdersmogelijkheden.

Bijdrager
    GoeieDag

“plus en min teken”? Waar hebben we het over?

Maak een plaatje van jouw TM voorkeuren, en zet dat hier.

En voor het gemak: vertel ook even op welk macOS je werkt. En ook maar om welke iMac het gaat.

Bijdrager
    sykkelhus

Bijdrager
    sykkelhus

Bijdrager
    sykkelhus

Bijdrager
    GoeieDag

Het plaatje met de TM instellingen heeft niks met het toewijzen van een HD aan TM te maken, maar met het weglaten van items, zoals volumes, uit een TM backup.

Bijdrager
    GoeieDag

@sykkelhus, ben je er nog?

Bijdrager
    sykkelhus

Ja, Ik ben er weer ,even andere bezigheden gehad . De TM draait Het blijkt dat schijven die niet in apple format zijn ,niet gelezen worden .Nu in Mac OS uitgebreid geformatteerd(journaled) en het werkt.

Dank voor alle suggesties en opmerkingen

.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.