18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    morris

kan gedownloade dvd niet branden

hallo een vraagje,

heb drie dvd’s gedownload van een serie die wil ik nu branden met toast, komt er te staan

the dvd you are trying to copy is encrypted. dvd decryption softwear is not included in this software.
    roxio does not provide technical support for decryption software distributed on the internet or any other way.

weet iemand misschien een oplossing of heeft hier ook ervaring mee, wil deze dvd’s heel graag zien.

thnx.

gr. morris

Bijdrager
    KarelWillem

Vreemd dat een DVD die al online staat, nog is voorzien van beveiliging.

Anyway; je moet de DVD dus rippen (ontdoen van beveiliging), voordat je hem kunt branden met Toast o.i.d.

Je kunt hiervoor diverse programma’s gebruiken:

– DVD Ripper for Mac
    – MacTheRipper
    – etc.

Bijdrager
    fozzy

zie ook uitleg in topic veelgestelde vragen video:

ten overvloede nog effe de link http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=39761

Bijdrager
    morris

oke thnx ik heb mac the ripper maar dat werkt alleen als je een dvd erin doet, en in dit geval staat de video-ts map op mijn HDD.

dus ik krijg die map niet in mac the ripper.

thnx

:D

Moderator
    Night

Probeer je ‘m te branden via de DATA of de MOVIE tab?

Bijdrager
    morris

via de movie tab, maar ik zie nu dat als ik voor data kies dat toast hem wel ziet dus ga nu branden en proberen.

thnx a lot

gr.

morris

Moderator
    Night

Dat vermoeden had ik al;) VIDEO_TS is nl. gewoon data en kan je dus ook als ’n data DVD branden.

Laat even weten of het nu wel gelukt is om ‘m te branden en, belangrijker nog, je ‘m kan afspelen in je DVD speler.

Bijdrager
    Mr Macintosh

Dit probleem had ik ook laatst met Toast en rippen ging niet.

Dus gewoon gebrand onder DVD-ROM (UDF). Ik had in de Finder een map aangemaakt, eindigend op .DVD, en dan de VIDEO_TS en AUDIO_TS in die map, gebrand, en klaar (werkend)!

Bijdrager
    morris

bedankt weer gebrand op dvd-udf en hij doet het , thnx ben zo blij.

gr. morris:D :D :D :D

Moderator
    Night

Graag gedaan :mrgreen:

Bijdrager
    Doctor Atomic

Ik heb onderstaande adviezen gevolgd, maar file is 5.8 Gb, te groot voor 1 disc, hoe kan ik dit toch op 1 disc krijgen?

Moderator
    unSOUND

Dat kan door de VIDEO_TS map te verkleinen naar 4.7 GB, dit kan onder andere met Toast of DVD2oneX.

Bijdrager
    Pieterr

Of door een dual-layer disc te gebruiken.

Bijdrager
    Doctor Atomic

Dank voor de goede raad, maar….

ik heb een nu dual layer disc (8,5 GB) gebruikt, maar die doet het ook niet. Het laatste commando kan Toast, na branden en verifying, niet verwerken door een OS fout, maar ik kan niet zien wat voor een fout dat is.

Bij het opstarten van de dvd player zegt ie vervolgens dat afspelen niet is toegestaan.

Daarna heb ik alle bestanden die geen .vob zijn verwijderd en een nieuwe disc gebrand, dan zouden alle bestanden zonder menu achter elkaar worden afgespeeld, maar hier krijg ik weer hetzelfde probleem.

Wat doe ik fout????

Bijdrager
    Pieterr

Alles weggooien wat geen .vob extensie heeft klinkt niet echt als de juiste aanpak.

Ik heb in het verleden deze methode met succes gebruikt:
    – maak een DVD image aan met DVD Imager door de VIDEO_TS map te slepen op de geopende DVD Imager applicatie.
    – het image wat gemaakt is door DVD Imager kun je vervolgens met het standaard schijfhulpprogramma branden op een DVD. (Daar heb je dus geen Toast voor nodig.)

Bijdrager
    Doctor Atomic

Pieterr helaas,

DVD Imager maakt zoals de gebruiksaanwijzing aangeeft: een img van de folder VIDEO_TS en de folder AUDIO_TS, en als ik dan een disc van de img brand met Disk Utility, dan gebeurt er na het branden helemaal niks. Zelfs de dvd player herkent de disc niet, terwijl dat bij mijn vorige pogingen wel gebeurde.

Ik ben weer terug bij af. Ik heb nu met MacTheRipper het origineel nog eens geript, want ik denk dat de regiocode (set=ALL), (RCE region=OFF) het probleem niet kan zijn. Misschien is het toch de CSS encryption? MacTheRipper geeft aan dat die met MTR wordt verwijderd.

En nu lukt daarna dus niet om het via het TOASTmenu VIDEO_TS Folders te doen, want de foutcode is daar:

The drive reported an error: Sense Key= Medium error, sense code= 0x73, 0x03.

Weet iemand wat dat betekent?
    Ik zou denken een foute disc, maar de Memorex DVD+R DL is toegestaan, de Matsushita UJ 846 gaf vanochtende en vanmiddag aan dat hij DL aan kan, en die heb ik ook al een paar keer eerder gebruikt, maar nu (18.30 uur) is in de System Profiler Disc Burning opeens de optie +R DL verdwenen. Nu kan ik ook de DL discs niet meer gebruiken.

Wat doe ik fout?

Ik weet het: alle begin is moeilijk, maar wat doe ik fout?

Bijdrager
    Pieterr

Heb je al geprobeerd of je de VIDEO_TS bestanden kunt afspelen op de Mac, bv met VLC? Dus voordat je ze gebrand hebt op een schijfje.

Bijdrager
    Doctor Atomic

Het is me toch gelukt nu! Achteraf makkelijk praten, maar eigenlijk is het simpel:

0. Originele DVD erin, Quit DVD player
    1. MacThe Ripper (MTR)+ handleiding gebruiken om alle coderingen ongedaan te maken, dan GO
    2. Resultaat = VIDEO_TS files en AUDIO_TS files via Save Location opslaan in de zelf opgegeven map(geen spaties in mapnaam, wel underscores)
    3. TOAST openen en in VIDEO menu voor VIDEO_TS files kiezen
    4. Aanvinken: Fit-to-DVD video compression
    5. Drop down de zelf opgegeven map onder 2. naar het TOAST menu.
    6. Onderaan de bladzijde kiezen wat voor soort disc je gebruikt, en dan Rode Recordknop rechtsonder: Enter
    7. DVD R of RW erin (Dual Layer alleen gebruiken als Disc Burning dat faciliteert, check in System Profile)
    8. Go (and wait)

Het duurt allemaal wel even afhankelijk van de omvang van de bestanden. 6GB in MTR half uurtje, Toast writing en verifying bij elkaar een uur ongeveer, maar dan heb je ook wat.

De beeldkwaliteit is door de compressie misschien ietsje minder, maar met volledige schermvulling op de G5 20inch zijn close ups haarscherp, je kunt zelfs het scherpstellen van de camera waarmee de film is opgenomen nog zien gebeuren.

Jullie allemaal heel erg bedankt voor de goede aanwijzingen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.