13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    criccric

kan gebrand DVD niet kijken

Mijn computer heeft geen SuperDrive ( ik heb een eMac G4} maar tot nu toe kon ik wel fims kijken. Maar die andere dag wilde ik een film kijken die een vriend van mij zelf op DVD had gebrand…. en niets..
    Dan kreeg ik die draiende wiel en geen spoor van de DVD op de desktop.
    Ik was van plan een DVD brander te kopen maar wat dan als het blijkt dat ik de DVD die ik brand niet te bekijken zijn ? Wai is het problem ?
    Waarom hangt de computer als ik een zelf gebrand (maar niet door mij) DVD in doe.
    Graag een antwoord als iemand een verklaring voor heeft.

Moderator
    unSOUND

Ik denk dat we toch iets meer info moeten hebben om iets zinnigs te kunnen zeggen.

Welke versie van OS X draai je ?

Welk merk en type DVD drive zit er in je eMac ?

Gaat het om een +R of een -R ?

Bijdrager
    Woziak

Waarschijnlijk voldoet die “zelfgebrande” niet helemaal aan de DVD-specs en kan de Apple-DVDspeler er niet mee overweg. Als een originele DVD wel normaal speelt is die andere waarschijnlijk niet goed. :|

Bijdrager
    criccric

Ik heb Mac OS X10.3.9 en ik weet niet welke type DVD drive ik heb.Ik kan alleen kijken, niet branden. Ik weet ook niet of het om +R of -R gaat. Hoe en waar kan ik dat zien >

Bijdrager
    trabant

Open Safari.
    ga naar dit forum.
    Klik op de knop [Reageer], zodat er een (blauwomrand) invulveld verschijnt.
    Klik dan in de menubalk van Safari op het menu “Wijzig”.
    Ga met de muispijl naar “Spelling”
    Zet een vinkje voor “Controleer de spelling tijdens typen”

De rode wormpjes die nu her en der onder je getypte woorden verschijnen, zullen je helpen je berichten een stuk leesbaarder te maken.

Vraag ook even aan die vriend hoe hij zijn DVD gebrand heeft, welke bestandsindeling, met welk progrje en welk OS.
    Is de DVD in meerdere sessies beschreven? Dat soort dingen.

Moderator
    unSOUND
    ”criccric”

Ik heb Mac OS X10.3.9 en ik weet niet welke type DVD drive ik heb.Ik kan alleen kijken, niet branden. Ik weet ook niet of het om +R of -R gaat. Hoe en waar kan ik dat zien >

Wat voor merk en type dvd-drive je hebt kun je zien vanuit je menubalk. Klik op het appeltje, en kies voor “over deze Mac”. Klik vervolgens op “meer info”. Daar krijg je een venster met allerlei info over de hardware die in je Mac zit. Als je dan kijkt bij het onderdeel “ATA” moet je naast je harde schijven ook je DVD drive kunnen zien…

Of de DVD een +R of een -R is moet op de DVD zelf staan. Je hebt kans dat jouw DVD-drive geen +R kan lezen… ik zou het echter wel vreemd vinden, maar het is mogelijk.

Bijdrager
    criccric

Dit is wat ik heb gevonden

HL-DT-ST RW/DVD GCC-4481B:

Fabrikant: HL-DT-ST

Model: HL-DT-ST RW/DVD GCC-4481B
    Schijftype: CD-RW/DVD-ROM
    Schijven branden: Door Apple ondersteund/geleverd

Bijdrager
    Le-Fab

dat wordt moeilijk
    ik denk dat die vriend de dvd verkeerd heeft gebrand
    maar staat er niet op het schijfje wat voor dvd soort het is
    of zit er een sticker overheen :innocent:

Bijdrager
    criccric

Er staat op zijn DVD

DVD-R GENERAL

Bijdrager
    tarun

Ik weet niet hoe je vriend heeft gebrand, maar ik laat iDVD een .dmg maken zodat ik dan met Toast meerdere DVD’s kan branden. Dan moet ik wel type data kiezen en wel DVD-ROM (UDF). De data is de videomap van de .dmg-file. De audiomap is leeg. Als je “gewoon” brandt is het niet leesbaar door een DVD-speler.

Bijdrager
    osx

Kijk eerst even of je nog een gewone huur of koop DVD flim kan afspelen voor je verder gaat zoeken.
    Dan weet je in ieder geval dat de dvd speler nog inorde is.

Bijdrager
    iTommie

Kan het zijn dat het een .avi bestand is? Dan zou ik ff de Quicktime Plugins van unSOUND downloaden….

Bijdrager
    criccric

Geen probleem met een gekocht DVD. Bedankt aan iedereen voor de informaties…. heb ik er veel aan gehad. Nu gewoon wachten om te kijken hoe het gaat als ik de DVD brander heb.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.