8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Cycloopje

Kan Final Cut Express ‘branden’ naar ISO?

Ik stel deze vraag omdat ik een op handen zijnde switcher ben. Ik ben aan het switchen van een Windows laptop naar een MacBook. Thuis heb ik echter nog een snelle pc staan, mèt dvd-brander.

Ik wil geld uitsparen door een MacBook te kopen zonder dvd-brander. Daarop wil ik de video eerst als ISO opslaan om van daar af naar de pc te kopiëren. Vanaf de pc wil ik de ISO dan branden op een dvd schijfje.

Mij dunkt dat een pakket als Final Cut Express moet kunnen ‘branden’ naar ISO, maar ik vraag het voor de zekerheid toch maar even.

Bijdrager
    RiFF

Volgens mij kan FC dit niet zelf, maar kun je wel met een DVD-programma (zoals iDVD) een image maken. Kan best dat het ook met FC zelf kan, ik ben het echter nog nooit tegengekomen.

Bijdrager
    Dick de Roos

De uiteindelijke DVD-bestanden zij gelijk en uitwisselbaar, maar ik vraag me af hoe je die van de Mac naar de PC krijgt.
    Overigens denk ik dat je (ondanks die snelle PC) spijt gaat krijgen als je geen DVD-brander neemt.
    Wat is het prijsverschil? :?

Bijdrager
    Cycloopje

Prijsverschil, groot of klein, ik vind investeren in iets dat ik al heb gewoon niet fijn.

Ik vind het bijvoorbeeld wel weer de moeite waard om te investeren in extra werkgeheugen.
    Dat loont zeker de moeite. Bovendien is werkgeheugen relatief goedkoop en mag je dat (als ik het goed begrepen heb) zelf inbouwen van Apple, zonder dat dat nadelige gevolgen heeft voor de garantie.

Bijdrager
    hobbes2210

Branden vanuit FCP gaat niet.
    Het resultaat in FCP is een movie. Deze kan je met Toast of ander brand proggie branden naar DVD.
    Toast kan ook een image maken.

Deze image kan je gewoon sharen via een netwerkje met je Windoze PC alwaar je hem dus met alcohol, Nero of whatever kan branden.

Nogmaals, je gaat het echt missen om direct uit je laptop te branden….
    Maar daar kom je vanzelf wel achter.

Ik zou zeggen: SWITCH!!! Het is echt de moeite waard.
    Het feit dat Vista bijn aop OSX begint te lijken geeft het toch al aan!

welkom

Bijdrager
    Cycloopje

Mag je van Apple ook optische drives zoals dvd branders zelf inbouwen of is het dan gedaan met de garantie?

Bijdrager
    hobbes2210

Je mag alles inbouwen, maar zoals bij alle merken is dan de garantie wel een hekel punt.

Ook bij Apple zijn optische units gewoon ‘plug and play’
    Dus inbouwen is een eitje (als je de juiste drivers hebt en weet hoe het kastje open moet:-) )

Succes

Geblokkeerd
    Anoniem

Als je een macbook koopt, dan zit er 200 euro verschil tussen het instap model en de volgende. De duurdere heeft een snellere processor, 512MB meer geheugen en een dvd brander. Als je de goedkope macbook wilt upgraden ben je veel moeite en geld kwijt, terwijl je nu voor die 200 euro extra een topmachine hebt die geen uitbreiding nodig heeft. en je hoeft niet omslachtig te gaan zitten doen om een dvd’tje te branden. Wat je een zee aan tijd scheelt…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.