21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Rickconga

Kan films niet vinden

Ik heb een iMac met Mavericks erop. Ik ben bezig geweest met iMovie.
    Als ik nu ga naar,, over deze mac/ meer info/ opslag, dan zie ik bij films 40,1 gig.
    Als ik naar finder ga , dan zie bij films, 7,33 gig staan.
    Ik heb ook Parallels erop staan , en kon daar gisteren wel een aantal bestanden van iMovie (totaal 10 gig verwijderen)
    Ik heb geen idee waar ik de rest van de film bestanden zou moeten vinden.

Bijdrager
    TheBigZ

In de Movies map zit een ‘iMovie Library’. Als je rechtsklikt in de Finder op de ‘iMovie Library’ dan kun je de inhoud zien. In je events vind je videobestanden o.a. in de mappen ‘Original Media’ en ‘Render Files’.

Bijdrager
    Rickconga

Als ik op films klik met rechts en klik op de iMovie Library dan zie ik dat ie praktisch leeg is (274kb)
    Ik had de films die ik gebruikt had al verwijderd van de schijf. Dus is het nog steeds een raadsel waar die bestanden zitten.

Bijdrager
    Fester

Ooit een slimme map aangemaakt, die laat nu alle bestanden > 500 Mb zien.

Bijdrager
    Beech

Heb je films vanuit iMovie gepubliceerd in iTunes ? Zo ja, kijk dan eens in map Shared van iTunes.

Bijdrager
    Rickconga

Nee , niet gepubliceerd in iTunes.

Bijdrager
    TheBigZ

Met OmniDiskSweeper kun je je thuismap laten indexeren en zien waar de meeste GB’s verstookt worden.
    https://www.omnigroup.com/download/latest/OmniDiskSweeper

Bijdrager
    Rickconga

Bedankt voor de tip OmniDiskSweeper.
    Ik zie wel de inhoud van de thuismap.
    Ik zie echter nog steeds niet waar die 40 gig aan films staan.
    Ik vraag me af of het niet gewoon een fout is bij over deze mac.

Bijdrager
    Beech

Prullenbak geleegd ? Heb je in iPhoto ook filmpjes geïmporteerd vanaf je fotocamera ?

Bijdrager
    Rickconga

Ja ik heb mijn prullenbak geleegd . Ik had een paar filmpjes geïmporteerd in iMovie en die ge edit.
    Daarna heb ik de filmpjes gekopieerd naar een externe harddisk en ze verwijderd van mijn iMac.

Bijdrager
    Rickconga

Ik vind het gewoon vreemd dat er wordt aangegeven dat er 40 gig aan films zijn. Terwijl het maar 7,33 gig is.

Bijdrager
    TheBigZ

Hoeveel GB zitten er in je thuismap volgens Omni?

Bijdrager
    Rickconga

166,9 GB free
    332,1 GB used
    237,9 GB users
    51,9 GB applications
    27,6 GB Library
    7,4 GB private
    3,6 GB System

Dit zijn de grote bestanden voor de rest alleen maar MB.
    Ik kan toch nergens die films vinden.
    Er staat 123,58 GB in mijn iTunes map, maar dit is muziek. En staat ook nog een map homevideos in mijn iTunes map en die is 25,4 GB

Bijdrager
    Beech

Fims in de map homevideos in iTunes komen er o.a. in via importeren vanuit iMovie. Dan zou ik toch eens in die map Shared kijken. Trouwens over 25,4 GB heb je het eerder niet gehad.

Bijdrager
    Rickconga

klopt dat ik het daar nog niet eerder over heb gehad. Ik zag het ook net staan.
    Waar staat de map shared?

Bijdrager
    Beech

In Finder: Films/iMovie Sharing/iTunes.

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt met Omni ook een overzicht laten maken van een bepaalde map.
    Zo kun je bv achterhalen hoeveel GB er in je map ‘Movies’ staat.
    /Users/rick/Movies

Bijdrager
    Rickconga

In Finder: Films zie ik deze mappen staan : films , iMovie Projects , iMovie Theater , iMovie-bibliotheek.imovielibrary , Motion Templates. De andere films kan ik vinden in :Muziek/ iTunes/iTunes Media /Home Videos

Bijdrager
    Beech

En heb je nog video’s in iPhoto staan ? Daar komen de video’s te staan als je foto’s uploadt en je ook filmpjes hebt geschoten. Ook van je iPhone, iPod, iPad, als je die hebt.

Bijdrager
    Rickconga

Nee geen filmpjes in iPhoto

Bijdrager
    Vluggie

Koppel je externe schijf van Time Machine eens los en ga dan naar Time Machine. De TM op de Macbook houden ook een interne back up bij.
    Heb ik ook wel eens gehad. Bleek dat TM lokaal een back had gemaakt.

Misschien dat je oude films in een lokale back up van TM staan.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.