9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    dorien

Kan filmpje op internet niet openen/zien

Hallo

Ik heb de zoek functie al gebruikt en ik weet niet of dit de juiste plaats is voor mijn vraag maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Er staat een interview op een internet site die ik graag wil openen. Dit lukt niet, niet met firefox en niet met safari.Nu had ik ook een ander filmpje die wel geopend kon worden door wm player maar dan had ik wel beeld maar geen geluid. Nu heb ik dmv de zoekfunctie hier nog iets gedownload (via flip4mac) en nu is dat filmpje tenminste te zien en te horen via quicktime ( nog steeds niet via wmp maar ok) maar nu deze link :

http://www.h-avis.no/apps/pbcs.dll/misc?URL=/templates/ArticleMultiMediaPopup.pbs&Dato=20070831&Lopenr=70901001&Kategori=VIDEO03&ObjectClass=100&Params=Id=358783

wanneer ik klik op VIDEO: Skyhøye forventninger til Haugesund
    (01.09.07 00:11, Kultur)
    Se video: Skyhøye forventninger til Haugesund

dan krijg ik de melding dat de video niet te openen is omdat er plugins missen en of ik het wil proberen met wmp. Dan klik ik ja en dan krijg ik de melding : ‘ one or more arguments are not valid.’

en dat is het dan …. Wanneer ik via firefox de melding krijg over die plugins en ik wil ze downloaden dan geeft een volgend scherm aan dat dit niet kan…

wat doe ik fout….meestal lukt het wel om dit soort filmpjes te openen maar nu …ik weet het ff niet meer….hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Bij de noorse helpfunctie op de site waar de link staat , wordt wel vermeld dat het alleen werkt met windows maar ik ben eigenwijs…dat staat er wel vaker en dan speelt het filmpje toch af met wm voor mac.

alvast bedankt voor jullie hulp en voor het lezen:-)

Bijdrager
    Pieterr

Tja, dat had je kunnen weten:

Problemer med å spille av video?
    2. Du har Mac, som ikke støtter media-playeren.

:-)

Het filmpje is dit:
    mms://pbcsreal2.osl.basefarm.net/www.h-avis.no/wmv/HA35877591.WMV
    Maar ik krijg het ook niet (goed) geopend, ook niet in VLC…

Bijdrager
    dorien

haha:-)

ik zei toch dat ik eigenwijs ben:-)

Maar tusen takk !! oftewel heel veel dank ( Een band die zelf apple freak is en dan zou zo’n fimpje niet via mac te zien zijn….nee dat kan niet he haha)

want ik kan het nu wel zien !! Met quicktime ( url openen die jij mij gaf hierboven ) en dan kan ik het wel zien:-)

Je hebt mij heel blij gemaakt maar hoe kom je aan die link ? ??? sorry ….

maar in elk geval kan ik het zien en horen en nu nog opslaan ( moet ik ff zoekfunctie weer gebruiken haha )

In elk geval bedank !!!

Bijdrager
    Pieterr

Hoe ik aan die link kom ?
    Ik heb op de video link geklikt.
    Dan opent er een apart venster, waarin ik het filmpje zou moeten zien.
    Omdat ik dat niet te zien krijg, typ ik: appeltje-U (View – Page Source) en vervolgens zoek ik naar .WMV (of .MOV) in de pagina…

Bijdrager
    Pieterr

> Met quicktime ( url openen die jij mij gaf hierboven ) en dan kan ik het wel zien
    Inderdaad! Ik probeer het ook, gewoon met Quicktime, en het werkt! Nu nog Noors leren:-)

Bijdrager
    dorien

a-ha:-)

Ja tuurlijk bron versie… dacht er wel aan maar ja blond he :wink:

Ach noors is niet zo moeilijk hoor;-)

makkelijker dan er achter komen hoe ik dit geopend kreeg…. grrr ben ik al uren mee bezig geweest. Inmiddels weer wat wijzer geworden ( oa dat het probleem van niet te openen sites( ebay en apple ) niet aan mij liggen of mijn imac )… maar soms is het wel lastig als je de enige bent met een apple en iedereen nog aan de windows zit…niemand die helpt en dan zeggen ze nog ” ach had je maar windows moeten blijven gebruiken…. moet hier toch maar weer s vaker komen kijken:-)

Bedankt voor je hulp hoor !!

hilsen !!

Bijdrager
    Pieterr

ha det så lenge :-)

Bijdrager
    readefries

Waar gaat het filmpje eigenlijk over?:D

Bijdrager
    dorien

het filmpje gaat over een concert dat ze gisteren gegeven hebben in Haugesund ( noorwegen ) dit was de persconferentie van vrijdagavond. Er wordt gesproken over de plannen die ze hebben de komende periode en hoe ze terugkijken op de afgelopen 2 concerten in fredrikstad en tromso.

Overigens ben ik blij met de hulp want ook vandaag was er weer een filmpje met impressie van het concert ( of eigenlijk meer over hoe slecht het weer was ….) maar die kon ik nu tenminste meteen openen in quicktime player omdat ik nu wist waar ik de link moest vinden:-)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.