4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    josephusjg

kan externe HD niet benaderen vanuit netwerk

Ik werk aan huis en heb de volgende configuratie:
    -2 imacs (mavericks)
    -macbook pro (mavericks)
    -mac mini server (maar nu met mavericks, geen server versie)

Sinds ik de mini geĂ¯nstalleerd heb met mavericks (ipv mountain lion server) kan ik de externe HD verbonden aan de mini niet meer benaderen. Hij staat aan, via remote desktop kan ik er bij, maar niet via de imacs of de macbook pro. Dat is lastig, want nu werkt chronosync niet, ik kan niet bij mijn itunes en iphoto library. Ik ben afgestapt van een server versie, omdat ik die functionaliteit feitelijk niet gebruik. iCloud doet daar wat ik nodig heb (agenda, adressen).

Hoe kan ik dit herstellen? Heeft dit te maken met het ontbreken van een server versie van het osx?

groet,

Jos

Moderator
    Night

Nee, ik denk eerder met de privileges of sharing-instellingen.
    Als sharing goed staat ingesteld zou de disk gewoon via je netwerk zichtbaar moeten zijn.

Bijdrager
    Beech

Ik heb dezelfde configuratie en kan het wel. Heb je de externe schijf, verbonden met de Mac Min, wel gedeeld ?

Bijdrager
    josephusjg

Hij was altijd gedeeld. Het staat al enkele jaren zo en gaf nooit problemen. Na die installatie van Mavericks plotseling wel. Ik heb het nagekeken en inderdaad, shares stond uitgevinkt. Ik snap er niks van, had al meerdere keren gekeken, maar er toch naast gekeken.

Thanks!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.