6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    leaf

kan een server crash’en door te weining ram?

[code:1:000aa97cd9] total used free shared buffers cached
    Mem: 1706 1694 12 0 419 685
    -/+ buffers/cache: 589 1117
    Swap: 895 0 895
    [/code:1:000aa97cd9]

er komt langzamer hand weer wat vrij en dan weer er af.
    ik nog wel veel swap over zo te zien.
    moet ik me nu zorgen maken of niet?

btw: ik draai linux (ubuntu hardy)

:?

Bijdrager
    remixed

Een server kan wel traag worden of gaan laggen (gameservers) als er echt teweinig ram geheugen in zit.
    Er word dan teveel gevraagd en er moeten dan dingen in de wacht worden gezet voordat het kan worden afgehandeld, die lijst stapelt en dan worden nieuwe aanvragen naar de server pas laat afgehandeld=traag.

Bijdrager
    leaf
    ”remixed”

Een server kan wel traag worden of gaan laggen (gameservers) als er echt teweinig ram geheugen in zit.
    Er word dan teveel gevraagd en er moeten dan dingen in de wacht worden gezet voordat het kan worden afgehandeld, die lijst stapelt en dan worden nieuwe aanvragen naar de server pas laat afgehandeld=traag.

dus niet een crash veroorzaken:D ?

Inactief
    Anoniem

Even in je logs kijken wat precies de crash veroorzaakt. De logs staan ergens in de /var directory.

Bijdrager
    remixed

Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat het een crash veroorzaakt. Als je toevallig een programma zou openen dat veel ram geheugen nodig heeft, zou dat geen crash mogen veroorzaken. Lijkt me dus niet dat je een crash erdoor kunt krijgen. Je kan wel een crash krijgen van defect ram…

Bijdrager
    leaf

bedankt voor reacties ik ben gerust gesteld.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.