10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    hansthijs

kan een PC-PCI kaart ook in mijn G4 met PCI sleuven?

bv voor een extra harddisk of voor een nieuwe grafische kaart. er is zo lastig aan die apple kaarten te komen, altijd dat bestellen, nooit eens gewoon in de buurtwinkel iets ophalen en lekker met iets thuiskomen, gewoon shoppen;-)
    groeten van hans

Bijdrager
    stoef

een hd en geheugen is gewoon te vervangen door een voor een pc, insteekkaarten volgens mij ook

arno:)

Bijdrager
    hansthijs

want de winkels weten er niks van, net zo min als ik, de kaarten die ze in de webwinkels verkopen hebben allemaal een ‘for the mac’ labeltje erop
    groeten van hans

Bijdrager
    stoef

ik heb in mijn eigen imac een andere hd en geheugen geplaatst, dit werkt perfect

je kunt ook op internet zoeken of een kaart compatible is met mac

arno :finder:

Bijdrager
    Igor

Geheugen en HD is gewoon hetzelfe maar een videokaart is wel wat anders. Er zit namelijk een andere bios op die speciaal voor de mac is… Ooit heeft iemand mij dit verteld omdat ik ook een PC-video kart in mijn mac wilde omdat die een stuk goedkoper zijn…

Bijdrager
    Sage

De HD en geheugen zjin exact het zelfde, het is wel aan te raden voor het geheugen PC133 te nemen omdat de Mac nog wel eens kieskeurig is. Voor DDR zou ik het niet weten eigenlijk….
    Voor de videokaart is het eigenlijk een beetje vreemd, voor de GeForce2mx kan je gewoon erin steken omdat er niks anders aan is, ook niet de bios. Tenminste, dat is mij verteld. Voor andere kaarten moet je de bios flashen naar een Mac bios. Je moet er ook opletten dat de kaarten wel een beetje de zelfde zijn als de Mac versie.
    Netwerkkaarten zijn meestal ook wel van de PC te gebruiken, maar je kan beter eerst kijken welke fabrikanten daarvan de Mac ondersteunen.

Bijdrager
    Torz

De discussie over wel en/of niet echt apple geheugen is wel eens eerder gevoerd op dit forum.
    NIET alle PC geheugen werkt goed.Het moet type CL3 ongebufferd zijn(en 3,3V).
    bv van Kingston ,die werken goed.

Bijdrager
    hansthijs

ik zou eigenlijk een goede geluidskaart en of een betere grafische kaart in mijn G4 DP 450 duwen en die zijn voor een pc lekker ‘goedkoop’ tegenover wat wij moeten betalen, dus zou het leuk zijn als dat pc spul werkt….
    Zoals een GForce2 kost voor een pc bijna niks, is al verouderd, misschien ook wel vergeleken bij mijn ATI rage 128 pro, maar evt een nieuwe(re) grafische kaart zou wel leuk zijn.
    groeten van hans

Bijdrager
    Sage

De ATi Rage 128 Pro is te vergelijken met de GeForce 2 MX gok ik zo. Maar een GeForce 3 moet ook kunnen en is ook niet zo duur meer. Je kan op xlr8yourmac vast wel wat vinden met biosen enzo. Heb ik ook wel eens wat opgevonden.

En Creative heeft een versie van de soundblaster voor de Mac vorig jaar uitgebracht. Ondersteund niet zoveel als de audigy maar toch ook wel leuke dingen.

Bijdrager
    MacRoen
    ”Sage”

Voor de videokaart is het eigenlijk een beetje vreemd, voor de GeForce2mx kan je gewoon erin steken omdat er niks anders aan is, ook niet de bios. Tenminste, dat is mij verteld. Voor andere kaarten moet je de bios flashen naar een Mac bios. Je moet er ook opletten dat de kaarten wel een beetje de zelfde zijn als de Mac versie.
    Netwerkkaarten zijn meestal ook wel van de PC te gebruiken, maar je kan beter eerst kijken welke fabrikanten daarvan de Mac ondersteunen.

Ahum, ben net nieuw op dit forum maar niet in de Apple/Mac wereld. Ik was eigenlijk op zoek naar een Nederlandse vervanging voor xlr8your Mac en dit ziet er goed uit. Om even te reageren op bovenstaande. Dat kan ik gelijk ontkrachten, kijk maar eens naar de poorten van zo een Geforce 2 MX. Een pc versie heeft GEEN ADC aansluiting. 99 % van de pc-kaarten zullen niet werken in een Mac zonder de Rom te flashen. Hier kun je vinden hoe dat moet, of op deze site

Over geheugen moet je bovenstaande lezen, pc133 van de betere merken werken over het algemeen wel. Geluidskaarten e.d heb ik geen ervaringen mee.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.