4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    n8n

Kan een computer niet binnen via netwerk

Ik woon in een studentenhuis en kan elke computer op de router/netwerk oid benaderen simpel door in ‘Network’ op een werkgroep te klikken en erna de computernaam. DAn krijg ik een dialoogvenster, druk op ok en kan een map kiezen die netjes in mn Finder te zien wordt.

Nu is er enkel 1 PC die niet te betreden is, als ik bij het dialoogvenster* op ok klik geeft de computer een foutmelding** dat de alias foutief is. Nu hebben we alleen net ervoor de Windows PC (‘yancey’) een nieuwe computernaam en werkgroep-naam gegeven en mn Mac had de wijziging wel door, dus hij ziet de PC wel.

Wat doe ik verkeerd, kan iemand het me vertellen..

*venster

**melding

Bijdrager
    DarkRaverNL

klik Fix Alias helpt niet ?

Bijdrager
    n8n
    ”DarkRaverNL”

klik Fix Alias helpt niet ?

dan kom ik in de mappenstructuur van mn Finder zoals bij ‘open’ in een programma, mij lijkt niet dat ik daar een computer vindt. verder is er ook geen wachtwoord ingesteld op de Yanyey PC

Bijdrager
    Oppie

Herken het wel.
    Ik weet niet veel van de werking van het Samba protocol, maar heb het idee dat het komt omdat betreffende computer zojuist is uitgeschakeld, of waarschijnlijker: dat ie achter een stevige firewall zit, die de zaak goed dicht houd. Maar ik ben benieuwd of een deskundige er meer over kan vertellen.

Probeer het dus eens op betreffende pc met àlle bescherming uit, en gedeelde mappen aan.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.