13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    tarun

Kan driver laserprinter Samsung CLP-365 niet installeren

Ik krijg het niet voor elkaar om de software voor de laserprinter Samsung CLP-365 te installeren. Deze gaat niet verder na het accepteren van de licentieovereenkomst:

Lukt het iemand anders wel? De driver staat hier (Mac OS 10.4 ~ 10.8 V5.00).

Bijdrager
    iMad

Heb je al gekeken of je niet een waarschuwing venster ergens onder de andere vensters hebt staan.

Bijdrager
    tarun

Er staat nergens een waarschuwing. Volgens mij is de installer niet goed ingericht. Ik heb geprobeerd op andere manieren de driver te installeren (via systeemvoorkeuren, losse bestandjes) maar ook gezocht naar andere installers of bekende problemen. Niets gevonden.

Misschien belangrijk detail: ik gebruik systeem 10.9.

Bijdrager
    tarun

Inmiddels gebeld met Samsung. Die verwijzen door naar Apple (sic!). Ik stuur hem terug en koop een Canon!

Bijdrager
    wouwout

probeer de printer eens via de printervoorkeuren te installeren, dus niet via de installer van de gedownloade driver. Bij de methode via de voorkeuren wordt er volgens mij een driver bij Apple gedownload (en automatisch bijgewerkt)

edit: ik zie dat je dat al geprobeerd hebt, sorry

Bijdrager
    bartvdv

Ik heb het geheel kunnen installeren zonder problemen. Ik zie wel bij ‘printer files’ de drivers staan tot en met “OS X 10.6” ?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    tarun op 11 juli 2013

Misschien belangrijk detail: ik gebruik systeem 10.9.

Dus je bent er verbaasd over dat iets niet werkt met een nog experimentele versie van het besturingssysteem?

Bijdrager
    tarun

@Jakko Westebeke: over het geheel genomen werkt 10.9 erg goed. Dat een installer niet werkt vind ik inderdaad wel vreemd. Maar blijkbaar is onderhuids veel veranderd.

Bijdrager
    Joffry

@Jakko: gun hem dat geknutsel toch !

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik gun hem het geknutsel zeker, maar wil er vooral op wijzen dat een driver voor de ene versie helemaal niet gegarandeerd is te werken onder een andere versie — en al helemaal niet als die laatste nog niet officieel uit is.

Bijdrager
    tarun

OK, OK. Mijn is dus: werkt die installer van Samsung wel onder systeem 10.8?

Bijdrager
    johnkeates

Ja, ik heb hem gewoon werkend onder 10.8

De installer heeft waarschijnlijk een OS-check of gebruikt iets wat deprecated is/was en niet meer bestaat.

Gebruik 10.9 dan ook niet! Er werken gegarandeerd dingen niet, dat is het hele punt! Software is een nogal exacte wetenschap: stabiliteit en functionaliteit zijn feiten en niet gokjes die gewaagd worden met een release.

Daarnaast: je kan ook in de logs lezen waarom ie blijft steken, meestal staat het er zelfs in gewone mensentaal.

Bijdrager
    Hermanko

Van de week heb ik een Samsung ML2165W Laserprinter gekocht en en die werkt na downloaden van de software, zonder problemen. : OS X 10.8.4

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.