7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Kan dit nu of droom ik (contacts vcard en outlook mac)opgelost

Goeie middag,

Het lijkt zo voor de hand liggend, maar toch..
    Ik wil een vcard, uitgevoerd door mijn contacts prog op mac, invoeren in Microsoft outlook op de mac, en dat blijkt niet te kunnen ???

Dat bestaat toch niet ???

Bijdrager
    Shmoo

vCards is iets typisch Apple, je zal moeten exporteren, nee dat gaat niet, converteren van vCard naar iets als .CSV of .XML iets wat veel meer voor de hand liggend is.

Bijdrager
    KarelWillem

vCard is absoluut niet typisch Apple.
    Maar al jaren het ASCII van contact-gegevens.

http://support2.microsoft.com/kb/290840

Bijdrager
    16jeffrey

Toen ik destijds ben overgestapt van outlook naar mac heb ik mijn contacten ook overgezet. Ik weet niet precies meer hoe ik het heb gedaan, maar volgens mij was het met gmail. Hierin had ik mijn contacten geĆÆmporteerd en vanuit daar weer geĆ«xporteerd naar een werkbaar bestand.
    Misschien heb je er wat aan.

Bijdrager
    Niels

1. Ga naar je contacten > gebruik command + A om alle contacten te selecteren > selecteer onder ‘archief’ de optie ‘exporteer als vcard’ > op deze manier hoef je slechts 1 vcard te importeren in de vervolgstap

2. Mail jezelf dit vCard bestand.

3. Volg deze stappen in Outlook: https://support.office.com/en-gb/article/Import-vCards-to-Outlook-contacts-70c6b31f-19f8-4033-8f2a-2ee8075e51aa

Overigens, volgens mij moet je ook gewoon een vCard in Outlook kunnen importeren. Welke versie van Outlook gebruik je?

Bijdrager
    GoeieDag
    Shmoo op 22 januari 2015

vCards is iets typisch Apple.

Zo krijg je nou onzin de wereld in!

vCard is a file format standard for electronic business cards

(En hetzelfde geldt ook voor Apple Agenda met het gebruik van CalDAV.)

Bijdrager
    Johnyw

Bedankt, met dat doormailen lukt het.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.