8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    shakey

Kan dit? Clips terug in iMovie HD na export van project?

Als ik in iMovie HD een project exporteer in DV, het vervolgens terughaal naar iMovie (importeer), dan zie ik de clips waaruit het project is opgebouwd niet terug in de timeline viewer.

Is hier een oplossing voor? In de voorkeuren van iMovie kun je vastleggen dat bij import van de camera er een nieuw fragment (clip) wordt aangemaakt bij elke scenewisseling. Maar zo te zien kan dat alleen bij import van de camera.
    Ik heb voordat ik exporteerde voor elke clip een hoofdstuk aangemaakt. Maar ook dat heeft niet geholpen.

Moderator
    unSOUND

Nee, op het moment dat je het exporteert wordt het één bestand, en verlies je die info. Dan zou je de hoofdstukken apart moeten exporteren in plaats van het hele project in één keer.

Bijdrager
    shakey

De hoofdstukken apart exporteren wordt lastig, als het er heel veel zijn. Tenzij hiervoor een batch script bestaat?

Ik heb wel zoiets gevonden voor iMovie 7 en hoger:

iMovie Exporter

Maar voor iMovie HD en lager?

Hier en hier worstelen iMovie HD-gebruikers met hetzelfde.

Op laatstgenoemde plek meldt zich iemand, Boris42, die zegt een goed werkend script te hebben ontwikkeld. Ik heb hem een mailtje gestuurd met het verzoek zijn script met mij te delen. Maar ik heb tot op heden niks van hem vernomen.

Moderator
    unSOUND

Je zou eventueel groepen clips kunnen exporteren door er een aantal te selecteren, en dan te exporteren en te kiezen voor “exporteer alleen selecte”.

Bijdrager
    shakey

@ unSOUND:

Door ‘exporteer alleen selectie’ te gebruiken kun je clips niet los van elkaar exporteren. iMovie maakt er dan ook weer één film van.

Moderator
    unSOUND

Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat je bijvoorbeeld groepen van 10 minuten aan clips tegelijk selecteert en exporteert. Op die manier hou je bij het importeren niet één groot bestand, maar meerdere kortere bestanden.

Bijdrager
    shakey

@ unSOUND:

Ik begrijp wat je bedoelt, maar het lost niet het probleem op dat je in iMovie losse clips niet in één keer (in batch) kunt exporteren zonder dat ze samenklitten.

Moderator
    unSOUND

Nee, maar het was puur bedoeld als gulden middenweg.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.