6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    BlueRose_76

Kan die Opstart Toeter ook zachter?

Greetings all,

Nog een newbie vraag:

Elke keer als ik op die aan-knop druk komt er een soort luchtalarm uit die Mac. Ik heb het geluid na opstarten zachter gezet, uitgezet, maar het mag niet baten.

Ik ben best trots op mijn compu en hij mag graag gezien worden, maar het hele huizenblok hoeft nou ook weer niet te weten dat ik een herstart maak.

Kan dat opstartgeluid zachter gezet worden?

Specs;
    PM G4 1.25 SP, OS 10.2, geen boxen etc. aangesloten

Dank in dezen, BlueRose_76

Bijdrager
    KeKo

zou eigenlijk zachter moeten zijn nadat je het geluid zachter hebt gezet. Je kan ook natuurlijk een plug in je audio out doen, dan maakt ie geen geluid meer, maar dan hoor je ook geen waarschuwingssignaal meer…

Moderator
    Lucas Raggers

Zoek in het forum op het woord ‘opstartgeluid’ en je zult zien dat deze vraag al drie keer is behandeld. Succes!

Bijdrager
    BlueRose_76

Ja, sorry.

(toch leuk de horror van anderen te lezen die je zijn voor gegaan..)

Bijdrager
    Sad

Alles goed en wel, maar in geen van de voorgaande threads is een echte oplossing te vinden, behalve:

– stop een plugje in de headphones uitgang
    – houdt F3 ingedrukt bij het starten
    – het kan gewoon niet

Maarrr…. ik heb gemerkt dat als ik in OS9 opstart, het geluid heeeel zacht zet in de geluidsvoorkeuren (maar niet gemute), en dan weer naar OSX ga, dat het opstart geluid stukken zachter is.

Dit houdt dus in dat je vanuit het OS wel degelijk het opstart geluid zacht kan zetten. De enige vraag die dus nog steeds niet is opgelost is: hoe doen we dit vanuit OSX???

Bijdrager
    KP

kijk hier ben ik dus ook benieuwd naar, leuk en aardig zon opstartoon maar dat mini speakertje in een g4 maakt wel een heel eng hard lawaai:)
    in 9 kon het wel…ik neem aan dat het in x ook nog steeds kan..maar waar

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.