9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Jupilerke13

Kan de Find my mac vergrendeling niet opheffen.

Beste omt’ers,

Ik heb een groot probleem met mijn MacBook Pro. Ik wilde vandaag find my mac uitproberen, en heb dus mijn Mac vergrendeling. Dit heeft hij netjes gedaan. Het probleem zit hem nu dus in het ontgrendelen. Om zeker te weten dat ik de juiste pincode zou invoeren, heb ik als bericht de ingestelde pincode meegestuurd. Als ik deze code invoer, krijg ik echter de foutmelding dat de code niet klopt, en dat ik het opnieuw moet proberen. Ik kom dus helemaal niet meer op mijn Mac.

Ik draai de nieuwste versie van Mavericks op mijn 13″ mid-2012 MacBook Pro

Ik hoop dat jullie mij snel kunnen helpen…

Gilbert

Bijdrager
    SunKeeper

Hoezo Find My Mac/iPhone/iPad werkt niet? Mensen komen zelf niet meer in hun eigen apparaten.

Zo verschijnt er ook net weer een bericht dat er een lek zit in iOS en door een bug Find My iPhone uit te schakelen is.
    Maar…dan mag er geen codeslot op staan, en mag Beperkingen niet actief zijn. Het enige wat omzeild wordt is de vraag naar je Apple ID wachtwoord. Welke overigens in iOS6 nog niet bestond.
    En de fix voor deze bug zit in iOS 7.1.

Sorry voor het kapen van het topic. Ik kan je alleen maar adviseren heel secuur met die codes om te gaan. Als je het zelf uittest, altijd even op papier noteren. Zodra je de vergrendeling ongedaan maakt, vervalt die code hoe dan ook.

Bijdrager
    Jupilerke13

Kan die vergrendeling dan ongedaan gemaakt worden? Ik heb op inhoud.com gekeken maar daar kan ik het niet zien. Ik had de code trouwens genoteerd maar hij pakt hem gewoon niet…

Bijdrager
    SunKeeper

Wanneer iemand anders je MacBook Pro vandaag gestolen had, was je er vast niet blij mee geweest wanneer die vergrendeling eenvoudig ongedaan gemaakt kon worden.

https://discussions.apple.com/thread/3827653?tstart=0

Als het je zelf niet lukt, zal het een bezoekje aan de Apple Store worden lees ik in de link hierboven.
    En vergeet je eigendomsbewijs niet. Op je aankoopbon staat het serienummer vermeld en de aankoper (jij) zal overeen moeten komen met jouw identiteitsbewijs of paspoort.

Bijdrager
    Jupilerke13

Hmm, dat wordt dus morgen even naar Ivizi gaan…

Bedankt voor alle hulp! Ik laat morgen nog wel weten of het nog gelukt is.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik ben dit dus ook eens tegen gekomen.
    Ik weet niet meer zeker wat het probleem, én de oplossing was…

Ik geloof dat het met FileVault te maken heeft; je met eerst het FV wachtwoord invullen, en daarna nog een de unlock code.
    (Volgens mij was het dat, maar het zou ook nog het Firmware wachtwoord kunnen zijn.)

Bijdrager
    GoeieDag

Zie nu dat je dit gisteren hebt gepost; ik hoop dat je dit nog leest, want het is makkelijk te proberen. Ook een dealer weet dit misschien niet.
    Laat graag weten of het gelukt is.

Bijdrager
    SunKeeper

Een APR of Apple Store die daartoe bevoegd is heeft sowieso de mogelijkheid de vergrendeling op te heffen op basis van de zekerheid dat de eigenaar dit uitgevoerd wil hebben. (identiteitsverificatie)

Het schijnt wel zo te zijn dat je Mac dan helemaal compleet gewist wordt. Terug naar nieuwstaat. ‘Even resetten’ is dan ook echt een reset.:D

Bijdrager
    Jupilerke13
    GoeieDag op 07 februari 2014

Ik ben dit dus ook eens tegen gekomen.
    Ik weet niet meer zeker wat het probleem, én de oplossing was…

Ik geloof dat het met FileVault te maken heeft; je met eerst het FV wachtwoord invullen, en daarna nog een de unlock code.
    (Volgens mij was het dat, maar het zou ook nog het Firmware wachtwoord kunnen zijn.)

Welk wachtwoord ik ook probeerde, ik kreeg hem niet ontgrendeld. Ik ben vanmiddag langsgeweest bij Ivizi, maar moet morgen even met mijn vader terug aangezien hij op de factuur van de laptop staat. De mederwerkers wisten mij te vertellen dat inderdaad een volledige clean install uitgevoerd gaat worden waardoor alles weg is. Ben ik even blij dat ik al mijn schoolspullen in de cloud heb staan:) Volgens mij is het zelfs zo dat een medewerker van Apple zelf de laptop moet resetten.

Morgen ga ik nog eens langs maar dan met samen met mijn vader.

In principe is het probleem nu (bijna) opgelost.

Iedereen bedankt voor de hulp!!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.