9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jazzvb

Kan Celtx niet openen

Hallo,

Ik heb de software Celtx geladen van internet in een dmg-bestand met een Microsoft pc. Dit heb ik geprobeerd te openen op m´n MacBook maar dit lukte niet. Er kwam een bericht waarin stond dat er geen programma is gekozen om het te openen. Dit heb ik overigens wel vaker. Ik weet alleen nooit wat ik hiermee aan moet. Wat moet ik doen om Celtx te openen?

Mijn dank,
    Jazz

Bijdrager
    Yaris

En als je nou eens rechtstreeks de Macversie naar je MacBook zou downloaden?

http://www.celtx.com/download.html

Bijdrager
    Pieterr

Misschien kan ie dat niet

”jazzvb”

Ik heb nog altijd geen internet, maar als het bij deze keer blijft, heb ik er vrede mee.

Bijdrager
    jazzvb

Dat heb ik ook gedaan. De Mac-versie gekozen (maar dan wel met een MS-pc) en later ook met de Mac geopend, maar daarna dus dat bericht. Ik moet software kiezen om het dmg-programma te openen.

Bijdrager
    Yaris

Ik heb hem gedownload en bij mij opent hij zonder problemen.

Bijdrager
    jazzvb

Heb het nog een keer geprobeerd, maar dit is wat ik te lezen krijg:

“Er is geen standaardprogramma opgegeven om het document ç Celtx-nl.dmg.lnk te openen.”

Bijdrager
    Yaris

Dat bestand is een ZIP-file. Gebruik Stuffit Expander om het te unzippen.

Bijdrager
    jazzvb

Dan zegt ie dat het niet uitgepakt hoeft te worden

Bijdrager
    jazzvb

Yaris, hij doet het bij mij nu ook. Ik denk dat het bij het kopieren niet helemaal goed is gegaan. De extensie was ook niet .dmg maar .dmg.lnk. Ik heb Celtx net nog een keer gedownload en via mp3-speler naar Mac overgeheveld. Nu was .lnk weg en was het bestand ook groter.
    Case closed…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.