7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ikaren

Kan Canon printer (PIXMA MP160) niet installeren op Mountain Lion

Hallo!
    Onlangs heb ik Mountain Lion op mijn iMac geïnstalleerd, maar kan helaas mijn printer (Canon PIXMA MP160 all-in-one) niet aan de praat krijgen. Bij het aansluiten van de USB kreeg ik een berichtje dat er op leek dat mijn iMac de PIXMA MP160 herkende en de printer leek te werken: voor het printer-icoon in de print-en scanvoorkeuren was een groen bolletje (al heb ik deze niet getest met het maken van een print). Omdat scannen niet leek te werken (blijkbaar wordt de scanner van de MP160 niet ondersteund door de geïntegreerde drivers van Apple) ben ik op zoek gegaan naar een driver op de Canon website en heb Canon Scangear gedownload. Achteraf gezien lijkt het geen goed idee te zijn geweest omdat na de installatie van Scangear (en herstart van het OS) mijn iMac de PIXMA MP160 enkel als scanner ziet. Het scannen zelf lukt overigens helemaal niet.
    Ik kan deze Scangear niet desinstalleren aangezien ik de drivers negers kan vinden (ook niet via spotlight). De nieuwe ‘scanner’ uit de printervoorkeuren halen, de printer uittrekken en opnieuw aanzetten of de iMac opnieuw herstarten werkt ook niet.

Mijn concrete vragen:
    – Hoe/Kan ik Scangear desinstalleren?
    – Hoe kan ik mijn printer installeren?
    – Heeft iemand de scanner van de PIXMA MP160 al kunnen gebruiken op Mountain Lion? En zo ja, hoe?

Bijdrager
    iKweethetbeter

De MP160 niet, maar de MP190 wel. En die werkt met de standaard Apple drivers, ik heb geen Canon drivers gedownload. Printen werkt op alle computers in het netwerk, scannen alleen de Mac waar hij op aangesloten is.

Update: scannen doe ik met Voorvertoning, menu Archief, optie Importeer van scanner, optie Inclusief apparaten in netwerk. Even wachten, daarna is jouw scanner te kiezen in hetzelfde menu, dezelfde optie. Soms moet ik dit 2 of 3 keer doen voordat OS X de scanner ziet.

Bijdrager
    mowat

En van Canon moet je geen hulp verwachten. Ik heb een pixma MP495 die perfect werkt op tiger en Snowleopard. Maar ik heb ook Lion en Mountainlion en daar krijg ik het bij installatie bericht dat ik de laatste drivers moet installeren. Op de site van Canon staat een lijst met drivers voor dat model waar een kat haar jongen niet meer in vindt. Ik heb dus een mailtje naar Canon gestuurd met de vraag of ze mij de link(s) kunnen geven van welke driver(s) ik moet downloaden op mijn iMac om mijn MP495 te laten scannen , printen en kopieren met Lion en ML.. Onmiddelijk antwoord dat men zsm zal antwoorden. Na 3 weken een herinnering gestuurd dat ik nog niets gehoord had. Weer onmiddellijk een antwoord dat … Zo dus 3 x geprobeerd maar nooit een antwoord ontvangen. Dit was , bij zo’n klantvriendelijkheid , dus mijn laatste Canon.

Bijdrager
    Beech

Dit ken je ?
    Ik heb Canon MP 150 gewoon aan de praat gekregen in ML met hulp van de Canon site. Hoewel je zou denken dat datniet zou lukken. Maar ik weet niet meer precies hoe ik het gedaan heb.
    Vandaag heb ik de Canon MG3155 ge?nstalleerd, dat ging goed, hoewel ik naar de Canon-site werd gestuurd, en dat was de startpagina, m.a.w. zoek het maar uit. Maar er waren updates van Apple zelf. De MP160 zal wel te oud zijn voor automatische updates. Maar als je wat googled kun je veel vinden.
    Bv. dit.

Bijdrager
    Beech

Hier staat hoe je drivers kunt verwijderen.

Bijdrager
    knippie

Hier staat een Canon 160 die het gewoon doet met ML.

Bijdrager
    coupje

Ik heb een nieuwe Imac OS X 10.8.2. Nu wilde ik eergisteren scannen met mijn canon mg5150 en dit wilde maar niet lukken. Ik heb telkens een melding van een MP navigator EX dat niet kan starten. Ik heb al op een paar websites gezocht naar een oplossing en een aantal download geprobeerd maar niets helpt. Alle updates zijn in orde.

De vorige imac was nochtans net dezelfde en daar werkte het wel perfect. Ik heb wel een bac-up terug gezet toen ik deze kreeg. Iemand een idee hoe ik dit euvel kan oplossen wat ik vind het niet.

grt
    Coupje

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.