3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    torwoods

Kan bewerking niet voltooien, bestand is in gebruik

Ik heb een probleem waar ik maar niet aan uit geraak.
    ik heb dus een Imac van nov 2011 altijd goed gewerkt. Ik heb ook een LaCinema classic van 1 TB. Nu heb ik sedert een paar maanden het volgende probleem.
    Wanneer ik bepaalde bestanden wil overzetten naar de Lacie, dan zegt de imac plots: kan bewerking niet voltooien, het bestand … is in gebruik.
    Ik probeer het dan nog een paar keer, geen geluk, heb de lacie al gereset, imac terug opgestart, al vanalles geprobeerd tevergeefs.
    Ik zie het bestand dan ook nergens openstaan of in gebruik staan.
    Ik dacht eerst dat het probleem bij de lacie lag, maar heb daarnet iets geprobeerd.
    Al mijn mappen worden gedeeld via het thuisnetwerk, alsook de lacie.
    Nu heb ik via mijn macbook air naar mijn gedeelde map films geweest, daar het bestand versleept naar de gewenste map in Lacie, en dit lukte wonderwel. Dus vermoed ik dat het probleem bij mijn Imac ligt.
    Natuurlijk kan ik nu wel via dit systeem gaan verplaatsen, maar dit duurt ellenlang… Want gaat via WIFI terwijl via de mac rechtstreeks via de kabel.
    Wie o wie kan mij helpen??

Bijdrager
    essiw

Wat voor soort bestanden zijn het? Probeer is een lege map naar de Lacie te slepen, lukt dat wel om te kopiƫren?

Moderator
    Mac Daddy

Inderdaad ja.
    En is het 1 of meerdere bepaalde bestanden of kan ie helemaal niks ernaatoe zetten?
    Kan je van de iMac wel naar de MBA wat verplaatsen? Heb je nog een andere externe HDD of USB stick. Wil dat wel?
    Probeer eens een andere poort op je iMac?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.