12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    lammmetak

kan bestanden niet verwijderen , bestand in gebruikt

Hallo,

Ik kan een paar bestanden niet uit mijn prullenbak verwijderen. Hij zegt dat ze gebruikt worden. Ik heb al geprobeerd met :apple: + i het vinkje bij beveiliging weg te halen maar dit helpt niet aangezien dan finder crashed. wat kan ik doen?

Bijdrager
    MacBeer

Wanneer je dat vinkje weghaalt, staan de bestanden dan nog in de prullenbak? Je zou kunnen proberen de bestanden uit de prullenmand te halen (op je bureaublad zetten), dan het vinkje weghalen, in de prullenmand gooien en dan proberen te verwijderen.

Bijdrager
    lammmetak

bij sommige helpte dat vinkje weg te halen maar ik heb nu alleen nog bestanden waarvan de finder crashed als ik :apple: + i doe. ik zal eens proberen wat je zegt.

edit: het maakt niet uit waar de bestanden staan. de finder blijft zich herstarten.

Bijdrager
    Spits

Wat zijn het voor bestanden?

Bijdrager
    willemP

misschien kun je beter geholpen worden als je kunt aangeven welke bestanden je wilt weggooien.

Bijdrager
    lammmetak

het zijn na mijn weten .class files. Het is onderdeel geweest van compaq informatie.

Bijdrager
    computer space

Na een herstart van je compu kun je de vuilnisbak toch altijd leegmaken?

Bijdrager
    Milottegirl

Klopt.

Bijdrager
    vhbart

Alt ingedrukt houden terwijl je “leeg prullenmand” kiest doet ze geforceerd legen. (als je ├ęcht zeker bent dat je niks verkeerd weggooit)

Bijdrager
    lammmetak

Ze zijn dan wel niet meer in gebruik maar verwijderen lukt nog steeds niet. ze zijn beveiligd en zo gauw ik appletje i doe of via et menu crashed finder –> restart
    edit: de tip van vhbart hielp zeer goed. bedankt!

Bijdrager
    Kenny

Zijn dit toevallig bestanden die je via mail hebt ontvangen?
    Indien ik bv een word file open door te dubbelklikken in mail, plaatst mail die op mijn desktop en opent deze file. Als ik dan deze file niet meer nodig heb en ik smijt deze in de trashcan krijg ik ook steeds de melding dat deze nog steeds in gebruik is (ondanks ik word afgesloten heb). Hierna moet ik secure empty trash doen of mail ff afsluiten = vervelend…

Kent iemand dit probleem en / of een oplossing?

Groetjes,
    Kenny

ps: 10.4.6

Bijdrager
    lammmetak

nee gewone bestanden gekregen van mijn stage via usb. maar met alt lukt goed.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.