18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Salsoulman

Kan bestanden niet permanent verwijderen uit prullenmand

Hallo,

Ik heb een aantal jaar El Capitan gehad en heb recentelijk High Sierra. Toen ik nog El Capitan draaide kon ik een viertal films die ik naar de prullenmand verwijderd had nooit permanent verwijderen (!!). Ik heb hier altijd last van gehad, want als ik mijn prullenmand ging legen kreeg ik elke keer weer de volgende melding (voorbeeld)”  De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het onderdeel ‘Oblivion (2013) BR2DVD NTSC DD5.1 Eng NL Subs’ in gebruik is ” Ik moest dan minimaal tien keer klikken op verwijderen van zo’n film en dan uiteindelijk ging de melding weg maar de films zijn nooit verwijderd geweest uit mijn prullenmand (!).

Nu heb ik notabene High Sierra geïnstalleerd na een <b>clean install</b> (dus volledige harde schijf gewist) maar nu zijn op vreemde wijze die 4 films nog steeds aanwezig in mijn prullenmand!!!

Mijn vraag is hoe kan dit en nog belangrijker hoe krijg ik die bestanden nu altijd voor eens en voorgoed weg?

Wat hier staat heb ik al geprobeerd maar werkt niet:

OS X: Bestanden die in gebruik zijn verwijderen uit de prullenmand

Please help!

Bijdrager
    iMad

Zelfde probleem gehad, alles geprobeerd en uiteindelijk toch maar Clean my Mac geprobeerd en daarmee lukte het me wel.

Moderator
    Night

hebben die films dan op een externe drive gestaan? Het is technisch onmogelijk dat na het wissen van een disk én een kale installatie van MacOS, er nog bestanden overblijven die dan ook nog weer eens in de trash gaan staan…

Bijdrager
    Jurriaan

Wat bij mij wel eens werkt is om even dit in terminal los te laten: killall Finder    (hier start je al je Finder vensters en dergelijk opnieuw op)

En dan opnieuw proberen. Mocht dat ook niet lukken kun je ook via terminal: rm (en dan je bestand in terminal slepen zodat hij het pad kopieert)
    Terminal is soms wat krachtiger in het verwijderen van bestanden. Let wel op dat hij de prullenbak daarmee ook overslaat, je bestand is in één keer weg.

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    GoeieDag

Salsoulman op 28 januari 2018 om 01:09
    Nu heb ik notabene High Sierra geïnstalleerd na een clean install (dus volledige harde schijf gewist) maar nu zijn op vreemde wijze die 4 films nog steeds aanwezig in mijn prullenmand!!!

Kan natuurlijk niet! Schoon is schoon, en gewist = weg! Dus je hebt òf geen clean install gedaan, òf deze files staan op een ander volume, zoals een externe usb HD of netwerk opslag of zo…

Bijdrager
    kokkie44

Ik ken het probleem wel, maar wanneer je dan alt-cmd tegelijk indrukt en dan verwijderen lukt het wel.

Moderator
    Night

Kan natuurlijk niet! Schoon is schoon, en gewist = weg! Dus je hebt òf geen clean install gedaan, of deze files staan op een ander volume, zoals een externe usb HD of netwerk opslag of zo

Al dat werk voor niets ;-)

Bijdrager
    KarelWillem

SuperEmptyTrash werkt altijd en overal, ook op alle externe schijven:

https://www.macupdate.com/app/mac/16727/super-empty-trash

Maar om me even aan te sluiten op de reacties hierboven me: als je een clean install hebt gedaan KAN er inderdaad gewoon NIETS achterblijven in de prullenmand. Die bestanden stonden/staan dus niet op je interne harddisk.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  KarelWillem.

Moderator
    Night

+1 voor SuperEmptyTrash. Werkt eenvoudig en fantastisch, zelfs bij de meest hardnekkige weigeraars.

Nu ben ik alleen nog benieuwd of het TS inmiddels gelukt is de bestanden te verwijderen en zo ja, met welke methode.

Bijdrager
    Tegenwind

In terminal: sudo rm -r ~/.Trash/*

Let wel op dat het pad echt klopt (of kopieer het commando desnoods) want weg is weg.

Bijdrager
    Salsoulman

<p class=”cite”>kokkie44 op 28 januari 2018 om 17:10</p>
    Ik ken het probleem wel, maar wanneer je dan alt-cmd tegelijk indrukt en dan verwijderen lukt het wel.

Dat werkt bij mij in ieder geval niet…

Bijdrager
    Salsoulman

<p class=”cite”>Night op 28 januari 2018 om 09:38</p>
    hebben die films dan op een externe drive gestaan? Het is technisch onmogelijk dat na het wissen van een disk én een kale installatie van MacOS, er nog bestanden overblijven die dan ook nog weer eens in de trash gaan staan…

Helemaal mee eens dat dat technisch normaal gesproken niet kan. Ze hebben ooit in eerste instantie op een externe schijf gestaan, maar daar staan ze nu al lang niet meer…Ik heb er niet op gelet of de bestanden er al na herinstallatie in de prullenmand stonden of dat ze na aansluiten van de externe schijf er stonden..

Bijdrager
    Salsoulman

<p class=”cite”>GoeieDag op 28 januari 2018 om 17:00</p>

Salsoulman op 28 januari 2018 om 01:09
    Nu heb ik notabene High Sierra geïnstalleerd na een clean install (dus volledige harde schijf gewist) maar nu zijn op vreemde wijze die 4 films nog steeds aanwezig in mijn prullenmand!!!

Kan natuurlijk niet! Schoon is schoon, en gewist = weg! Dus je hebt òf geen clean install gedaan, òf deze files staan op een ander volume, zoals een externe usb HD of netwerk opslag of zo…

Nou, ik heb wel degelijk een clean install gedaan hoor! Ik kan ze ook niet vinden op mijn externe schijf. Wel heb ik begrepen dat een externe een eigen prullenmand heeft, klopt dat?

Bijdrager
    Salsoulman

<p class=”cite”>KarelWillem op 29 januari 2018 om 07:49</p>
    SuperEmptyTrash werkt altijd en overal, ook op alle externe schijven:

Maar om me even aan te sluiten op de reacties hierboven me: als je een clean install hebt gedaan KAN er inderdaad gewoon NIETS achterblijven in de prullenmand. Die bestanden stonden/staan dus niet op je interne harddisk.

Bedankt! Dit werkt voor me! Wel idd vreemd dat er wat achter gebleven was na clean install….Op die externe schijf kan ik niks vinden…

Overigens als je op superemptytrash klikt moet je kiezen uit “Delete files from” en dan de schijf kiezen. Wanneer kies je voor All volumes en wanneer voor alleen 1 schijf?

Bijdrager
    KarelWillem

Yep. Alles wat je ergens verwijderd komt in de prullenmand.

Of dat nu intern of extern is. Heb je dus spullen verwijderd van een externe harddisk en de prullenmand niet geleegd, dan blijft dat er in staan. Ook na formatteren van je interne schijf.

Als ik een prullenmand leeg wil hebben waar dingen in staan die niet weg willen, kies je gewoon altijd voor All volumes.

Je kiepert namelijk geen spullen in een prullenmand die je niet weg wilt gooien als het goed is. .;)

Bijdrager
    Salsoulman

<p class=”cite”>KarelWillem op 31 januari 2018 om 22:34</p>

Of dat nu intern of extern is. Heb je dus spullen verwijderd van een externe harddisk en de prullenmand niet geleegd, dan blijft dat er in staan. Ook na formatteren van je interne schijf.

Dus nogmaals:

SuperEmptyTrash werkt altijd en overal, ook op alle externe schijven:

Dus nogmaals:

Dus nogmaals:

Dus nogmaals:

Ik snap het even niet: je zegt als je spullen verwijderd hebt van een externe HD en de prullenmand niet geleegd dan blijft dat erin staan. Maar ik kon onder El Capitan die 4 films ook al niet verwijderen. En hoe konden ze dan ook nog ná een clean install er nog in staan?

Bijdrager
    Salsoulman

oww, ging even iets mis met citeren van je bericht KarelWillem, per ongeluk meerdere keren geciteerd, is allemaal nieuw voor me…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.