14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    steveb

kan App Store zonder creditcard?

beste,

ik heb en wil geen credit card. is er dan een mogelijkheid om aankopen te doen in de App Store?

alvast bedankt
    groeten steven

Bijdrager
    Shmoo

Ja, koop bij een supermarkt iTunes giftcards en voeg dat saldo toe aan je AppleID.

Zo werk ik al sinds het begin. Je moet alleen met één ding rekening houden, zodra je dit geld op je account hebt gezet kun je het niet weggeven of doneren. Je kunt dus niet iemand een app cadeau doen op basis van dit saldo maar verder kun je er wel alles voor jezelf mee aankopen qua apps, muziek en digitale boeken.

Bijdrager
    Joid

ik heb en wil geen credit card. is er dan een mogelijkheid om aankopen te doen in de App Store?

Het verbaast mij werkelijk dat dit anno 2017 nog een vraag is.

Overigens naast iTunes Gift Cards kan je tegenwoordig ook middels PayPal betalen. En nee, voor PayPal heb je geen credit card nodig.

Bijdrager
    Q-collective
    Bijdrager
    Jos Opel

Ik heb het jaren geleden gedaan volgens deze beschrijving van Apple:

https://support.apple.com/nl-nl/HT204034

Bijdrager
    tav

Het verbaast mij nog steeds dat sommige mensen altijd denken dat andere mensen een beetje dom zijn ……

En nee ,. paypal wordt (nog) niet aanvaard în app store , toch niet în belgie.

Bijdrager
    Joshua

Je hebt groot gelijk dat je geen creditcard wil. Er zijn genoeg mensen die in de problemen komen door een creditcard (bijvoorbeeld door meer geld uit te geven dan er is). Een alternatief op de creditcard is de debitcard, waar je vooraf geld op stort . Het voordeel is dat je zelf bepaalt hoeveel je kan besteden, en je hebt geen BKR omdat je geen geld leent.
    Ik weet zeker dat je met een Viabuy debitcard in de App Store kan afrekenen , want dat doe ik zelf ook.
    Hier vind je meer info:
    https://mijndebitcard.nl/viabuy-mastercard-debitcard/

Bijdrager
    Shmoo

SPAM

Bijdrager
    gipsman

@joshua
    Bedoel je met debitcard een zgn. prepaid creditcard?
    Want een debitcard is, althans in België, een ‘gewone’ bankkaart met bv. maestro functie.
    Ik denk niet dat een debitcard een toegelaten betaalmiddel is in de app store of iTunes store. Wèl voor objecten zoals bv. een macbook in de apple store.
    Een prepaid creditcard is best OK denk ik omdat dit niet een krediet is, maar tegelijk heb je meer of andere betaalmogelijkheden zoals ermee betalen in verre buitenlanden en in de appstore, wat met de debitcard vermoedelijk niet kan.

Bijdrager
    Sama

Je kan sinds kort betalen via PayPal. Een grote vooruitgang.

Bijdrager
    JJmac
    steveb op 17 september 2017

beste,

alvast bedankt
    groeten steven

Zoek een app in de store en maak dan een account aan en sorteer bij betaling geen aan, dit wil later niet meer.
    Althans dat was altijd zo.

Bijdrager
    tav

Sama , in belgie is pay pal nog niet beschikbaar als betaalmiddel in de app store

Bijdrager
    Shmoo

Maar wel betalen via je mobiele provider volgens mij, niet?

Bijdrager
    whaha

Er bestaan tegenwoordig wel degelijk echte Debitcards op basis van Mastercard. bunq biedt zo’n kaart aan. Werkt met je Apple ID / etc.
    Weet iemand nog of HEMA die kortingsacties nog heeft? Ik heb ooit mijn saldo bij Apple kunnen verhogen met hoger bedrag dan het geld dat ik ervoor gebruikte.

Als je een Creditcard of Debitcard hebt en je kunt ergens alleen via Paypal betalen, dan loont het om paypal zo in te stellen dat je rechtstreeks met je Debitcard of Creditcard betaalt. Paypal wil namelijk best wel eens ruime wisselkoersen rekenen.
    Ik had deze tip van iemand op One More Thing, maar ik weet niet wie of waar, dus ik deel het hier even. Je moet best wel wat menuutjes door totdat je vindt waar je moet zijn. Ik heb het jaren niet gezien, maar gelukkig heb ik ook niet standaard mijn kaart gekoppeld gehad, want ik dacht dat dit een nadeel was.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.