8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    MDW

Kan airport niet configureren

Als ik de Airport Express (AE) in het stopcontact steek, dan zie ik hierop een gele lamp die flikkert.
    Ik heb een hardware reset gedaan om terug naar de fabrieksinstellingen te gaan, maar de gele lamp blijft flikkeren.
    Om toch verbinding met de AE te krijgen heb ik die met de iMac met een netwerkkabel verbonden.
    Op mijn Netwerk-configuratievenster zie ik:
    Status: “Verbonden” staan met hierbij de vermelding: Ethernet heeft een zelftoegekend IP-adres en kan geen internetverbinding tot stand brengen.
    Configureer IPv4 : DHCP
    IP adres : 169.254.170.246
    Subnetmasker : 255.255.0.0

Hoe krijg ik nu verbinding met de AE om hem dan in te stellen voor gebruik via Wifi

Bijdrager
    Buzz

Heb je het Airport Configuratieprogramma (Airport Utility) al geprobeerd?

Bijdrager
    MDW

Via het AirPort-configuratieprogramma krijg ik nu blijkbaar verbinding met de Airport.
    De AE toont hierop de flikkerende gele lamp, en na de naam van de AE staat een rode bol met het cijfer 2 erin.
    Als ik op de AE klik zie ik bij status:
    gele bol : internetverbinding
    gele bol : Geen DNS-server
    groene bol : Configureer via WA

Via een knop “Wijzig” kan ik nu blijkbaar die AE instellen.
    De vraag is nu: hoe moet ik dit instellen?

Ik blijf het vreemd vinden dat in het Netwerk-venster de status van Ethernet “Verbonden” blijft aangeven met dezelfde boodschap als in mijn vorig bericht.

Bijdrager
    raymin

Als je een hard reset hebt gedaan (restknopje indrukken met pen/paperclip) totdat deze snel geel knippert. Dan kun je met een iPhone /iPad naar je Instellingen -> wifi Daar staat dan een airport wifi netwerk tussen. Deze kiezen en de instructies volgen.

zodra je dit hebt gedaan, kun je met een de airport network utility je instellingen bijwerken (als dat dan nog nodig is)

En wat wel handig is om te weten is hoe je de AE wilt aansluiten? Als accesspoint of als repeater van je bestaande wifi netwerk.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  raymin.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  raymin.

Bijdrager
    raymin

Het werkt het beste als je de AE aansluit waar je deze wilt hebben. Dus bijvoorbeeld als wifi versterker, dan zit enkel de voedingskabel erin. En deze dan de configureren zoals ik hierboven heb aangegeven. Zodra je een netwerkkabel aansluit wil de EA een accesspoint aanmaken.

Bijdrager
    Beech

Bijdrager
    raymin

:-D Dat kan natuurlijk ook..

Bijdrager
    MDW

Hoi Raymin, je hebt me in de goede richting gestuurd. Ik heb het kunnen instellen via mijn iPhone, … en dat ging heel gemakkelijk. Van die mogelijkheid had ik helemaal niets gevonden op het internet.
    Merkwaardig dat ik dit niet kon realiseren via het Airport configuratieprogramma op mijn iMac, want daarin was die AE helemaal niet zichtbaar. Als ik nu het configuratieprogramma op mijn iMac laat draaien, zie ik de AE wel verschijnen met daarbij het groene lampje.

Beech, ook bedankt voor jouw hint, … maar ik had het al klaar op de manier van Raymin.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.